براساس اسناد دادگاه مایکروسافت و FTC، ردموندی‌ها می‌خواهند در سال آینده میلادی کنسول ایکس باکس سری ایکس را با طراحی و ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد نسل بعدی کنسول ایکس باکس سال 2028 معرفی می‌شود و مایکروسافت همچنان روی یک کنسول ابری کار می‌کند.

کنسول جدید مایکروسافت که یک کنسول میان‌نسلی محسوب می‌شود، طراحی متفاوتی نسبت به مدل کنونی دارد. این محصول از طراحی دایره‌ای‌شکل بهره می‌برد و فاقد ورودی دیسک یا دیسک درایو است. براساس اسناد محرمانه مایکروسافت، این کنسول 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و یک پورت USB-C در جلوی خود خواهد داشت. همچنین باید منتظر کنترلر جدیدی از سوی مایکروسافت باشیم.

کنسول و کنترلر جدید ایکس باکس سری ایکس

کنسول جدید مایکروسافت با اسم رمز Brooklin و کنترلر آن با اسم رمز Sebille درحال توسعه است که انتظار می‌رود این کنترلر اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. این کنسول شامل یک شتاب‌سنج با پشتیبانی از ژیروسکوپ است. از ویژگی‌های این کنترلر می‌توان به اتصال مستقیم به فضای ابری، بلوتوث 5.2 و ارتباط جدید Xbox Wireless 2 اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین بازخورد هپتیکی دقیق و هپتیک دوگانه VCA به‌عنوان اسپیکر را در فهرست مشخصات این کنترلر ذکر کرده است. این کنترلر از دکمه‌های نرم‌تری نسبت به قبل بهره می‌برد و همچنین از باتری قابل شارژ و قابل جداسازی استفاده می‌کند.

ایکس باکس سری ایکس جدید از وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. این کنسول به تراشه‌ 6 نانومتری و PSU با 15 درصد توان کمتر مجهز می‌شود. طبق اسناد، این کنسول همچنان 499 دلار قیمت خواهد داشت.

مایکروسافت در کنار کنسول میان‌نسلی ایکس باکس، ظاهراً روی یک کنسول ابری هم کار می‌کند که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به ایکس باکس سری ایکس خواهد داشت.

نسل بعدی ایکس باکس سال 2028 از راه می‌رسد

طبق بخشی دیگر از اسناد دادگاه، نسل بعدی کنسول ایکس باکس ظاهراً سال 2028 معرفی می‌شود. البته در این سال تنها مایکروسافت نیست که کنسول جدیدش را معرفی می‌کند؛ سونی هم از پلی‌استیشن 6 رونمایی خواهد کرد.