لی جون، مدیرعامل شیائومی اخیراً تصاویری از میکس فولد ۳ به‌اشتراک گذاشت و با مشاهده این عکس‌ها تا حدود زیادی با سبک طراحی گوشی تاشو بعدی این شرکت آشنا شدیم. غول فناوری چینی اکنون آمار و ارقام دقیق‌تری درمورد جزئیات طراحی نسل بعدی گوشی تاشو خود به‌اشتراک گذاشته که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

طبق اعلام شیائومی، ضخامت میکس فولد ۳ درحالت باز فقط ۴٫۹۳ میلی‌متر و درحالت تاشو ۹٫۸ میلی‌متر است. درمقام مقایسه، ضخامت میکس فولد ۲ این شرکت درحالت باز و تاشو به‌ترتیب ۵٫۴ میلی‌متر و ۱۱٫۲ میلی‌متر بود.

ازطرف دیگر آنر مجیک V2 که درحالت باز ۴٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد، درحال حاضر به‌عنوان باریک‌ترین گوشی‌های تاشو بازار شناخته می‌شود. ضخامت این دستگاه درحالت تاشده نیز ۹٫۹ میلی‌متر است.

بدین‌ترتیب شیائومی در شرف ربودن عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو جهان از آنر قرار دارد و برای دستیابی به این رکورد، سیستم لولای میکس فولد ۳ را بازطراحی کرده است. این لولا که از مکانیزم بازشدن سه‌مرحله‌ای بهره می‌برد از جنس فولاد بسیار مستحکم و سرامیک کربن مقاوم دربرابر سایش ساخته شده و درکل ۱۹۸ قطعه‌ دارد که ۱۴ قطعه‌ی آن متحرک است. جالب اینکه میکس فولد ۲ از لولایی با مکانیزم دومرحله‌ای بهره می‌برد که درمجموع ۸۷ قطعه دارد و ۸ قطعه‌ی آن متحرک است.