سرانجام پس از شایعات پرتعداد، شیائومی از جدیدترین پرچمدارش یعنی شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است.

شیائومی می‌گوید گوشی ۱۴ اولترا از تراشه‌ی اختصاصی T1 برای تقویت سیگنال‌ بهره می‌برد که به اتصال بهتر به شبکه‌ی موبایل و بلوتوث و وای‌فای هم کمک می‌کند.

برخی از برندها پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را به بهترین گوشی های خود اضافه کرده‌اند. گوشی اپل از سری آیفون ۱۴ به‌ بعد و برخی از مدل‌های گوشی هواوی از این فناوری بهره می‌برند.

سامسونگ پیش‌تر در گفت‌وگو با زومیت تأیید کرد که گلکسی S24 اولترا از سیستم ارتباط ماهواره‌ای بی‌بهره است که ضعف بزرگی برای آن محسوب می‌شود.

شیائومی ۱۴ اولترا از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ اولد با وضوح ۳٬۲۲۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۹۰ وات بهره می‌برد.

قیمت شیائومی ۱۴ اولترا در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۸۳۰ یورو است. قیمت گوشی شیائومی در کانفیگ دوم با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۹۹۰ یورو می‌رسد و قیمت گوشی در بهترین کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ۱٬۰۰۰ یورو اعلام شده است.