مشخصات دوربین در هر دو گوشی تقریبا یکسان است. نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز هستند که با دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو همراه شده است.

دوربین اصلی دارای دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/4.0 است. در جلوی هردو گوشی دوربین سلفی فوق عریض ۶۰ مگاپیکسلی و یک دوربین پرتره‌ی ۸ مگاپیکسلی جای گرفته است. سنسور واید دارای دیافراگم f/2.4 و پشتیبانی از فوکوس خودکار است و سنسور پرتره دارای دیافراگم f/2.2 است و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا ۱۲ پرو در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی و آبی و و مدل اولترا در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری عرضه خواهند شد. قیمت گوشی نوا ۱۲ اولترا برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۴٬۶۹۹ یوان (تقریبا ۶۵۸ دلار ) است، در حالی که نمونه‌ی یک ترابایتی ۵٬۴۹۹ یوان (تقریبا ۷۶۹ دلار ) قیمت دارد.

قیمت گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو ۳٬۹۹۹ یوان (تقریبا ۵۶۰ دلار) برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی است، در حالی که گزینه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی ۴٬۳۹۹ یوان (تقریبا ۶۱۵ دلار) قیمت دارد. هر دو مدل در حال حاضر برای پیش خرید در دسترس هستند و فروش رسمی آن‌ها از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۲ دی) انجام خواهد شد.