عده‌ای از کارمندان سابق اپل معتقدند چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT آن‌طور که باید و شاید در استفاده‌های روزمره کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. استارتاپ جدیدی به نام Software Applications Incorporated که توسط سه کارمند سابق اپل اداره می‌شود، امیدوار به تغییر این وضعیت است.

آری واینستین و کنراد کرامر از اعضای این استارتاپ هستند که در سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن اتوماسیون برنامه‌‌های آیفون یعنی Workflow را به اپل فروختند. کیم بورت، کسی که سابقه‌ی کار در بخش‌های مختلف اپل را در کارنامه‌ی خود دارد نیز این دو نفر را همراهی می‌کند.

به ندرت پیش می‌آید که اپل استارتاپی را خریداری کند، اما وقتی یک استارتاپ توسط اپل خریداری می‌شود، بعید است که طرح اولیه‌ی آن‌ توسط کوپرتینویی‌ها حفظ شود. برای نمونه برنامه‌ی Workflow که توسط واینستین و کرامر به اپل فروخته شده بود، پس از مدت کوتاهی به Shortcuts تغییر نام داد. کسانی که از کاربران آیفون ۱۵ هستند می‌توانند با این برنامه کنترل بخش‌های مختلفی مانند دکمه‌ی اکشن و چراغ‌های هوشمند خانه را به‌دست بگیرند.

به گزارش ورج، افراد مورد‌ بحث با اینکه هنوز محصولی برای نشان‌دادن ندارند، ادعا می‌کنند که می‌خواهند هوش مصنوعی مولد را به گونه‌ای برای دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ و کامپیوترها توسعه دهند که حسی مانند استفاده‌ از کامپیوتر‌ها در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی به کاربران منتقل شود.

این سه نفر هدف خود از طراحی چنین هوش مصنوعی مولدی را انعطاف‌پذیری بیشتر برنامه‌ها در قبال خواسته‌های مختلف کاربران عنوان کرده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند برنامه‌های کنونی از مسیر اولیه‌ی خود منحرف و بدون هیچ‌گونه انعطاف‌پذیری تنها به منظور استفاده‌ی آسان طراحی شده‌اند.

واینستین ضمن بیان اینکه آن‌ها توانسته‌اند تاکنون سرمایه‌ای در حدود ۶٫۵ میلیون دلار را از طریق برخی شرکت‌های مشهور سیلیکون‌ولی جذب کنند، برای استخدام ۱۰ متخصص در حوزه‌های مختلف تا سال آینده نیز ابراز امیدواری کرد.

استارتاپ مورد بحث، چشم‌انداز بسیار گسترده‌ای برای دستگاه‌هایی مانند مک بوک درنظر گرفته است. این سه نفر یادآوری کردند در حالی که بیشتر توسعه‌دهندگان تمرکز خود را روی پلتفرم موبایل گذاشته‌اند، آن‌ها همچنان به دسکتاپ وفادار هستند.