ماه گذشته، گوگل از اولین گوشی تاشو خود با نام Pixel Fold رونمایی کرد. این غول جستجو قبلاً فاش کرده بود که در واقع روی دومین گوشی تاشو کار می‌کرد که نتوانست به بازار عرضه شود. اکنون، دو مدیر محصول گوگل در مصاحبه ای با Engadget اطلاعات بیشتری در مورد جنبه های مختلف Pixel Fold فاش کرده اند.

این مصاحبه نشان می دهد که گوگل پیکسل فولد چه تفاوتی با گلکسی زد فولد سامسونگ دارد. اولی دارای یک ضریب فرم فشرده با نسبت ابعاد گسترده تر است که شبیه پاسپورت است. هوانگ، یکی از مدیران محصول تیم پیکسل فولد، می گوید که گوگل قصد دارد نمایشگر خارجی گوشی تاشو را قابل استفاده کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به باز کردن دستگاه، مانند یک گوشی معمولی، از آن برای تعاملات سریع استفاده کنند. بر خلاف برندهای دیگر که بر روی صفحه نمایش داخلی تمرکز می کنند، غول جستجو ابتدا بر روی صفحه نمایش در فضای باز تمرکز می کند.

هوانگ همچنین لولا، قاب، تاشو و سیستم دوربین Pixel Fold را توضیح داد. تیم Pixel Fold یک مکانیزم لولای منحصر به فرد طراحی کرد که لولاها را به لبه دستگاه حرکت می دهد. ضخامت دستگاه را کاهش داد، تفاوت بین اندازه صفحه نمایش داخلی و خارجی را افزایش داد و گوگل همچنین موفق شد تلفنی بسازد که کاملاً صاف تا شود. حاشیه‌های Pixel Fold در صفحه‌نمایش داخلی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته‌اند، اما هوانگ توضیح داد که گوگل این قاب‌ها را برای اجتناب از استفاده از دوربین زیر نمایشگر، بهبود دوام و مقاومت در برابر آب و فراهم کردن مکانی برای استراحت دست‌ها انتخاب کرده است.

غول جستجو همچنین رویکرد ترکیبی را انتخاب کرد و به جای چین کامل، یک قطره اشک ایجاد کرد تا دید چین را به حداقل برساند. سخت افزار و نرم افزار پارامترهای مهمی برای افزایش قابلیت های گوشی تاشو هستند. آندریا زویناکیس، مدیر محصول تیم پلتفرم‌های اندروید، بر اهمیت تداوم و ژست برای پیکسل فولد تاکید کرد.

اولین مورد به موقعیت صفحه نمایش گوشی از باز به بسته و هر زاویه بین آن اشاره دارد. او اضافه کرد که تشخیص موقعیت می‌تواند حالت دو صفحه‌نمایش را فعال کند که به دو نفر اجازه می‌دهد زبان‌های ترجمه شده مختلف را در دو طرف صفحه مشاهده کنند. Zvinakis همچنین به ویژگی‌های دیگری مانند نوار وظیفه، سایه‌های دوگانه و تقسیم صفحه اشاره کرد.

با این حال، تیم گوگل موفق شد محصولی جذاب در طراحی تولید کند که بتواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.

منبع

به این پست امتیاز دهید