ظرفیت باتری پاوربانک عامل اصلی است و با افزایش هر چه بیشتر آن می توانید گوشی و گجت های خود را بیشتر شارژ کنید. اما هر مدل پاوربانک چقدر گوشی را شارژ می کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

تعداد دفعات شارژ گجت ها بر اساس ظرفیت پاوربانک

ظرفیت باتری پاوربانک ها بسیار متنوع است و همین عامل باعث شده تا تعداد دفعات شارژ گوشی برای مدل های مختلف پاوربانک متفاوت باشد. توجه داشته باشید که پاوربانک های زیر 10000 میلی آمپر ساعت نمی توانند گوشی های امروزی را به طور مکرر شارژ کنند و ظرفیت آنها نسبتا محدود است. بنابراین، ما شروع به بررسی این موضوع از عملکرد پاوربانک های مجهز به باتری با حداقل ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت می کنیم.

اول از همه باید گفت که ظرفیت باتری پاوربانک ها اسمی است و ظرفیت اصلی آنها معمولا کمتر خواهد بود. البته این تفاوت در ظرفیت قابل توجه نیست. به طور کلی، اکثر گوشی های موجود در بازار ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارند. اگر می‌پرسید یک پاور بانک 10000 چند بار گوشی را شارژ می‌کند، می‌توانید با محاسبه بگویید که در بهترین حالت این نوع پاوربانک‌ها معمولاً می‌توانند گوشی شما را تا 2 بار به طور کامل شارژ کنند. اما طبق قوانین فیزیک، مقداری از شارژ پاوربانک ها در فرآیند تخلیه از بین می رود و به همین دلیل می توانید گوشی خود را به طور متوسط ​​تا 1.5 بار شارژ کنید.

اما پاوربانک 20000 چند بار گوشی را شارژ می کند؟ با توجه به پاوربانک های قدرتمندتر 20000 و 30000 میلی آمپر ساعتی و حتی بیشتر، این عدد به همین نسبت افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال پاوربانک های 20000 میلی آمپری می توانند گوشی شما را 3 تا 4 بار به طور کامل شارژ کنند. به همین ترتیب، اگر می خواهید بدانید هر پاوربانک چند بار گوشی را شارژ می کند، می توانید به سادگی ظرفیت باتری گوشی خود و پاوربانک را با مقداری تحمل در نظر بگیرید تا تعداد دفعات شارژ احتمالی را بدانید. این امر در مورد سایر ابزارهای الکترونیکی نیز صدق می کند. به شرطی که در بوت با آنها کار نکنید.