جمع شدن آب در زیر کشوی جامیوه‌ای

جمع شدن آب زیر کشوی جا میوه‌ای و سبزیجات یخچال به‌دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ مشکلی که می‌تواند شامل خرابی سیستم یخ‌زدای یخچال، خرابی هیتر یا مسدود شدن مسیر تخلیه یخچال باشد. در نتیجه، بررسی دقیق علت جمع شدن آب زیر کشوی جا میوه‌ای یخچال شما نیازمند بررسی دقیق توسط تعمیرکار یخچال فریزر است. اگر اطلاعی نداشته باشید و بدون دانش فنی دست به آچار شوید، احتمال خراب‌تر شدن یخچال فرزیر وجود دارد و از طرفی هزینه‌های بیشتری برای شما رقم می‌خورد.

علت نشت آب از شلنگ ورودی یا زیر و بدنه یخچال

هر یخچالی که یخساز و آبسردکن دارد، برای ایجاد یخ و سرد نگه داشتن آب، نیاز به شیلنگ ورودی آب دارد، معمولاً می‌توانید یک روزنامه زیر یخچال پهن کنید. اگر نم از ناحیه پشتی و بدنه‌ی یخچال باشد، نشتی از ناحیه شیلنگ ورودی است و باید شیر آب وروردی و اتصالات آن را کاملاً بررسی کنید.

مشکل در شیر ورودی آب به یخچال

برای تأمین آب مورد نیاز به آبسردکن یک شیلنگ به یخچال متصل می‌شود یا در برخی مدل‌ها یخچال از یک شیر برقی استفاده می‌کند، گاهی علت آب‌ریزی از یخچال فریزر، خرابی شیر ورودی یا شیلنگ است. پس با دقت شیلنگ را بررسی کنید که پاره نباشد و آسیبی هم از نواحی مختلف ندیده باشد، همچنین بست‌ها و پیچ و مهره‌ها را به‌دقت چک کنید.

خراب شدن فیلتر یخچال

یکی از دلایل آب دادن یخچال می‌تواند مربوط به خرابی فیلتر دستگاه باشد، در نتیجه برای حل این مشکل بهتر است که اول با کمک دفترچه‌ی راهنما یا متخصصان ماهر محل قرار گرفتن فیلتر یخچال را پیدا کنید. به‌طور معمول فیلترهای یخچال هر شش ماه یک‌بار باید تعویض شوند. برای تعویض فیلتر یخچال و ساید می‌توانید مقاله‌ی انواع فیلتر یخچال؛ نکات مهم و بهترین زمان تعویض مطالعه کنید.

ایراد در مخزن آب

اگر مخزن درست متصل نشده باشد و به‌دلیل فرسایش و پوسیدگی سوراخ شود، یکی از علت‌های نشتی آب از یخچال ایجاد می‌شود، در نتیجه برای حل مشکل تنها راه ممکن تعویض مخزن آب است، چون امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد.

علت نشتی آب از زیر فریزر

یکی از موارد رایج نشتی آب، نشت آب از زیر فریزر است، این نشتی به سه علت عمده رخ می‌دهد:

  • خرابی هیتر یخچال
  • رطوبت بالا در محیط
  • اشتباه نصب کردن شیلنگ تصفیه آب

هرکدام از این موارد، نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی از طرف تکنسین ماهر را دارد، پس حتماً برای حل این مشکل با تعمیرکاران حرفه‌ای مشورت کنید. یکی از مشکلات فنی و بسیار جدی یخچال آب دادن فریزر است. علت آب دادن فریزر می‌تواند خرابی بخش تخلیه‌ی فاضلاب یخچال، عرق کردن بدنه فریزر، نشتی گاز یخچال، خرابی قطعات دیفراست یا ایراد در کمپرسور باشد. علت هرکدام از این موارد باید توسط یک متخصص ماهر عیب‌یابی و تعمیر شود.

در این مقاله از زومیت به دلایل مختلف نشتی آب از یخچال پرداختیم. نشتی آب می‌تواند در ناحیه زیر و بدنه، ناحیه خروجی یا Drain (فاضلاب) یا از قسمت پشت یخچال باشد. در نتیجه با توجه به ناحیه‌ای که نشتی در آن رخ داده است، عیب‌یابی و تعمیر یخچال را انجام دهید. سعی کنید حتماً با کمک و مشورت تعمیرکاران ماهر مشکلات را رفع کنید.