در دنیای امروز که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، خانه هوشمند نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، امکانات و قابلیت‌های جدیدی به وجود آمده که زندگی روزمره را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. در نمایشگاه CES 2024، محصولات متعددی با کاربرد هوش مصنوعی معرفی شدند که نشان‌دهنده پتانسیل بالای این فناوری در خانه هوشمند است.

یخچال Samsung Bespoke 4-Door Flex

یکی از محصولات جالب توجه، یخچال Samsung Bespoke 4-Door Flex با AI Family Hub بود. این یخچال با استفاده از دوربین داخلی و هوش مصنوعی، قادر است مواد غذایی را شناسایی کرده و لیستی به‌روز از موجودی یخچال را در اپلیکیشن Samsung Food ارائه دهد. اما جالب‌تر از آن، پیشنهاد دادن دستور غذاهای متناسب با مواد موجود و محدودیت‌های رژیمی است. دیگر نیازی به استفاده از روش‌های سنتی برای تهیه شام نیست، زیرا این یخچال پیشنهاد می‌کند که سالاد انار با سس گلابی تهیه کنید. در سالی که شاهد استفاده‌های نه چندان مفید از هوش مصنوعی بودیم، این محصول یکی از مواردی است که واقها می‌تواند جالب باشد و در آینده آشپزی و آشپزخانه تاثیر بسزایی داشته باشد.

جاروبرقی رباتیک Eufy X10 Pro Omni

دیگر محصول قابل توجه، جاروبرقی رباتیک Eufy X10 Pro Omni بود. این جاروبرقی با قیمت 799 دلار، تقریباً تمام ویژگی‌های جاروبرقی‌های رباتیکی را که دو برابر قیمت دارند، ارائه می‌دهد. این به این معناست که شما هم جاروکشی و هم تمیزکاری با موپ را دریافت می‌کنید، به علاوه یک ایستگاه اتوماتیک که خالی کردن، پر کردن مجدد، و حتی خشک کردن موپ را برای جلوگیری از بوی نامطبوع که در موپ‌های قدیمی‌تر تجربه کرده‌ایم، انجام می‌دهد.

همه این‌ها با قیمتی عرضه می‌شوند که تنها چند سال پیش شانس خرید یک جاروبرقی معمولی را داشتید. این محصول قرار است در تاریخ 20 فوریه در دسترس باشد و ما بی‌صبرانه منتظر بررسی آن هستیم.

در آخر باید بگوییم که امسال در نمایشگاه CES 2024 واقعا موارد بسیاری معرفی شدند و می‌توانستند در این لیست جا بگیرند ماننده دستگاه اتوی ال جی و… ولی این دو محصول از نظر هوش مصنوعی و کارایی در مرتبه بالاتری قرار داشتند و توانستند در این لیست جای بگیرند. نظر شما در مورد نمایشگاه CES 2024 چیست ؟ چه محصولاتی می‌توانست در این مقاله وجود داشت؟