شرکت سونی در سه‌ماهه‌ی دوم مالی خود که در ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به پایان رسید، موفق شد به عدد فروش فوق‌العاده‌ی ۴٫۹ میلیون واحد پلی استیشن ۵ دست پیدا کند که فروش کل پلی استیشن ۵ را به ۴۶٫۶ میلیون می‌رساند. اگرچه فروش این دستگاه هنوز به فروش تعطیلات سال گذشته میلادی نرسیده، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱٫۶ میلیون رشد داشته است.

وقتی صحبت از فروش پلی استیشن ۵ به میان می‌آید، باید اشاره کنیم که سونی به‌دلیل مشکلات زنجیره‌ی تأمین، برای مدتی طولانی قادر به فروش کنسول‌ بازی خودش نبود؛ اما سال گذشته توانست از پس مشکلاتی که گریبان صنعت فناوری را گرفته بود بر بیاید و تولید را افزایش دهد. این شرکت امسال اعلام کرد که از نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۴۰۰) تا جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) پلی استیشن ۵ بیش از ۴۰ میلیون عدد فروش داشته است.

سونی اکنون برای دستیابی به هدف فروش خود یعنی ۲۵ میلیون دستگاه در سال مالی جاری، هنوز باید ۱۶٫۸ میلیون واحد پلی استیشن ۵ دیگر به فروش برساند. هدف فروش ۲۵ میلیونی با توجه به اینکه سونی در کل سال مالی ۲۰۲۲ فقط ۱۹٫۱ میلیون کنسول PS5 فروخت، عدد بزرگی به‌حساب می‌آید. به‌گزارش رویترز، هیروکی توتوکی، رئیس سونی، می‌گوید که دست یافتن به این هدف به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

سونی برای تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۲۴ قصد دارد مدل‌ اسلیم PS5 را عرضه کند و فروش خود را به‌میزان قابل توجهی افزایش دهد. سونی همچنین گزارش داده است که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ توانسته ۶۷٫۶ میلیون بازی بفروشد؛ البته از بین آن‌ها تنها ۴٫۷ میلیون بازی اختصاصی سونی هستند. بازی‌های سونی در سه‌ماهه‌ی آینده فروش بیشتری را تجربه خواهند کرد.