مایکروسافت می گوید سونی یک مدل پلی استیشن 5 باریک 400 دلاری را اواخر امسال معرفی خواهد کرد. غول نرم افزاری مستقر در ردموند در حال حاضر منتظر تصمیم کمیسیون تجارت فدرال است و به عنوان بخشی از پرونده، اسنادی را ارائه کرده است که نشان می دهد PS5 Slim اواخر امسال وارد بازار می شود.

پیش از این شاهد انتشار گزارش هایی در مورد امکان پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جابجایی در سپتامبر 2023 بودیم. طبق گزارش The Verge، این احتمال وجود دارد که این کنسول بدون دیسک درایو به فروش برسد و این بدان معناست که سونی قصد دارد یک درایو باریک عرضه کند. نسخه بر روی PS5. خریداران این محصول در صورت تمایل می توانند بعداً دیسک درایو را جداگانه خریداری کنند. نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 در حال حاضر 400 دلار قیمت دارد و نسخه مجهز به دیسک درایو با قیمت 500 دلار به فروش می رسد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد، “سونی یک کنسول دستی جدید را با قیمت کمتر از 300 دلار در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد.” اگرچه سازنده Xbox جزئیات زیادی در مورد این محصول ارائه نکرده است، اما می دانیم که غول فناوری ژاپنی مدتی پیش از کنسول دستی خود با نام Project Q رونمایی کرد. محصولی که در اواخر سال 2023 به بازار عرضه می شود.البته این دستگاه فقط می تواند بازی های پلی استیشن 5 را از طریق وای فای استریم کند، امکان اجرای مستقیم بازی وجود ندارد.