بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل می‌خواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدش را در iOS 18 و سایر سیستم‌‌های عامل خود به‌صورت یک سرویس اختیاری ارائه کند تا به کاربرانی که نسبت‌به این فناوری محتاط هستند، حق انتخاب بدهد.

اپل درحال نهایی کردن توافقی با OpenAI برای یکپارچه‌سازی ChatGPT در iOS 18 است. این همکاری به احتمال زیاد هفته‌ی آینده در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) اعلام خواهد شد. بااین‌حال، گفته می‌شود برخی از مدیران اپل نگرانی‌هایی بابت عملکرد ChatGPT در گوشی آیفون دارند. گفته می‌شود برخی دیگر از مدیران از اساس با ادغام این چت‌بات در سیستم‌‌عامل اپل مخالفند.

از سوی دیگر برخی اقدام اپل را استراتژی هوشمندانه‌ای می‌دانند؛ چراکه می‌تواند با بهره‌گیری از چت‌بات شرکتی دیگر خود را از حواشی و هرگونه جنجال پیرامون هوش مصنوعی دور نگه دارد.

گزارش شده است که تصمیم اپل برای همکاری با شرکتی دیگر برای ارائه‌ی قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی، پس از آن صورت گرفت که در توسعه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی خود به بن‌بست رسید.

اپل پیش‌تر روی مدل زبانی بزرگ (LLM) خود کار می‌کرد. در آن زمان گفته می‌شد که هوش مصنوعی اپل می‌تواند از قابلیت‌هایی مانند رونویسی فایل‌های صوتی، ویرایش عکس، قابلیت‌های جست‌وجوی جدید سافاری و پاسخ خودکار به پیام‌ها پشتیبانی کند. اکنون گفته می‌شود که اپل متوجه شده است که رقبایی مانند گوگل و OpenAI در زمینه‌ی چت‌بات‌ها و دستیارهای هوشمند «بسیار جلوتر» هستند.

احتمالاً دستیار سیری در iOS 18 تعدادی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی اپل را به‌صورت محلی اجرا خواهد کرد. گفته می‌شود اپل همکاری با OpenAI را به‌عنوان راه‌حلی موقت در نظر خواهد گرفت تا روی هوش مصنوعی خودش کار کند.