اگر این برنامه را ندارید، می توانید از برنامه وب استفاده کنید. بدین ترتیب پس از ورود نسخه از طریق این آدرس، در قسمت خدمات سیم کارت، گزینه رومینگ را مشاهده می کنید و به سادگی می توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

در تمام این مراحل، لطفاً توجه داشته باشید که اگر قبلاً سرویس ممنوعیت تماس بین‌المللی را فعال کرده‌اید، برای استفاده از خدمات رومینگ باید ابتدا آن را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این سرویس باید کدهای دستوری 10*2*2922* یا 2*8*800* را شماره گیری کنید.

همچنین می توانید برای استفاده از سرویس رومینگ بسته های رومینگ خریداری کنید که به صورت خودکار رومینگ را برای سیم کارت شما فعال می کند.

سرویس رومینگ را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن سرویس رومینگ با همان روش هایی انجام می شود که شما آن را فعال کرده اید و قبلا به شما آموزش داده ایم. می‌توانید با استفاده از این کدهای دستوری یا برنامه همراه من، وضعیت رومینگ را به غیرفعال تغییر دهید.

شرایط و هزینه های رومینگ

برای مدیریت بهتر هزینه ها بهتر است بسته رومینگ خود را در روز حرکت قبل از گیت خروج خریداری کنید.

اگر رومینگ خود را فعال کنید، می توانید آزادانه تلفن همراه خود را روشن کنید یا پیام های متنی را در کشور میزبان دریافت کنید. هزینه تماس های رومینگ در هر دقیقه محاسبه می شود. در صورت ایرانی بودن هر دو تلفن همراه، هزینه مکالمه به عهده تماس گیرنده می باشد.

اگر اعتبار شما تمام شود، اولین اپراتور تلفن همراه شما را قطع می کند.

نرخ رومینگ فقط برای تماس با ایران و کشور میزبان است. اگر بخواهید با کشور دیگری تماس بگیرید، طبق نرخ بین المللی از شما هزینه دریافت می شود.

اگر به طور معمول بسته اینترنت همراه اول را دارید، هنگام استفاده از رومینگ غیرفعال می شوند و هزینه اینترنت شما طبق تعرفه رومینگ است.

در صورت یک طرفه شدن خطوط ثابت تلفن همراه اول، رومینگ به صورت خودکار قطع می شود.

توجه داشته باشید که قبض خود را قبل از خروج از کشور پرداخت کرده اید و اعتبار کافی برای استفاده از سرویس رومینگ را دارید.

اگر نمی خواهید از اینترنت در سیم کارت خود استفاده کنید، گزینه رومینگ داده را در تنظیمات تلفن همراه خود غیرفعال کنید.

نرخ رومینگ چقدر است؟

نرخ رومینگ بسته به کشور میزبان متفاوت است، در این صفحه می توانید با انتخاب کشور مورد نظر خود، نرخ ها را مشاهده کنید.