سری آیفون 14 پیام های اضطراری را از طریق ماهواره ارائه می دهد. این ویژگی به کسانی که در منطقه‌ای بدون آنتن با شرایط اضطراری مواجه هستند، اجازه می‌دهد با یک ماهواره در مدار تماس بگیرند تا وضعیت را به مرکز پخش اپل گزارش دهند.

این ویژگی سپس به ارائه‌دهنده خدمات اضطراری اطلاع می‌دهد تا کسانی که در معرض خطر هستند بتوانند کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. هوآوی همچنین پشتیبانی ماهواره ای را به پرچمداران خود اضافه کرده است که از میت 50 و میت 50 پرو سال گذشته شروع شده است. هم این مدل ها و هم سری P60 به کاربران امکان ارسال متن های کوتاه از طریق ماهواره در مناطقی که آنتن وجود ندارد، می دهند.

در فوریه گذشته، دکتر TM Roh، مدیر تجربه موبایل سامسونگ، توضیح داد که چرا سامسونگ اتصال ماهواره‌ای را با سری Galaxy S23 ارائه نمی‌کند. روه گفت: «هنگامی که زمان، زیرساخت و فناوری آماده شد، مطمئناً برای گلکسی سامسونگ، برای بخش موبایل ما، ما نیز به طور فعال این ویژگی را در نظر خواهیم گرفت. آن روز ممکن است اوایل سال آینده با عرضه سری گلکسی اس 24 فرا برسد.

بر اساس یک توییت از حساب توییتر #TeamPixel (از طریق Wccftech)، اندروید 14 قرار است پیامک را از طریق ماهواره به عنوان یک ویژگی بومی برای تلفن هایی که می توانند از آن پشتیبانی کنند، ارائه دهد. باید توضیح دهیم که #TeamPixel یک باشگاه طرفداران پیکسل است و به Google وابسته نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، گوگل مطمئناً آن را در اندروید 14 بدون داشتن سخت افزار لازم در سری آینده پیکسل 8 منتشر نخواهد کرد.

توییت #TeamPixel می گوید که گوشی های پیکسل و گلکسی جزو اولین مدل های اندرویدی خواهند بود که سخت افزاری برای پشتیبانی از پیامک از طریق ماهواره خواهند داشت. با توجه به اینکه Pixel 8 و Pixel 8 Pro قرار است در اکتبر آینده عرضه شوند، احتمالاً کمتر از سه ماه دیگر خواهیم شنید که این ویژگی در مدل‌های پشتیبانی‌شده پیکسل چگونه کار می‌کند. از سوی دیگر، نسخه نهایی و پایدار اندروید 14 تنها دو تا سه هفته تا عرضه باقی مانده است و پس از آن می توان در مورد اتصال ماهواره ای صحبت کرد.

ویژگی تترینگ ماهواره ای اپل اکنون برای مردی که پس از گیر افتادن در آلاسکا نجات یافته بود، کار کرده است. در حادثه ای دیگر، دو زن پس از سرگردانی در بریتیش کلمبیا نجات یافتند. به نظر می رسد که دسترسی به مراقبت های اضطراری در مناطق بدون خدمات تلفن همراه می تواند یک ویژگی بزرگ نجات بخش باشد که می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ در بسیاری از موقعیت ها باشد. وجود این قابلیت در گوشی های اندرویدی نیز جان افراد زیادی را نجات می دهد.

در اخبار مرتبط، OnePlus پس از برنامه اندروید 14 بتا، دومین آپدیت بتای اندروید 14 را برای جدیدترین گوشی هوشمند خود OnePlus 11 منتشر کرده است. به روز رسانی بتا برای توسعه دهندگان و سایر کاربران منتشر شده است.

شرکت چینی لوازم الکترونیکی مصرفی OnePlus آپدیت بعدی اندروید 14 بتای 2 را برای گوشی هوشمند OnePlus 11 خود منتشر کرده است.هدف اصلی این به روز رسانی ها توسعه دهندگان و سایر کاربران هستند، اما برای کاربرانی که از این به روز رسانی ها اطلاعی ندارند، OnePlus به کاربران خود توصیه می کند که رام های دستگاه خود را فلش نکنند.

این به روز رسانی همچنین تغییراتی را ایجاد می کند و برخی از مشکلات شناخته شده دستگاه را برطرف می کند. به‌روزرسانی اندروید 14 بتا 2 مشکل چشمک زدن صفحه قرمز را هنگام ایجاد تقویم جدید یا تغییر حالت مالک از حالت مهمان برطرف می‌کند و همچنین در برخی موارد مشکل خرابی WLAN را برطرف می‌کند.

برخی از مشکلات شناخته شده دیگر عبارتند از پاسخ ندادن کلید هوم به صفحه قفل دوربین، روشن نشدن صفحه قفل هنگام دریافت تماس، قطع نشدن سیم کارت 2 هنگام دریافت تماس در هر دو سیم کارت، اضافه نشدن اثر انگشت پس از حذف و برخی موارد دیگر.

کاربران باید مطمئن شوند که دستگاه حداقل 30 درصد عمر باتری و حداقل 4 گیگابایت حافظه داخلی باقی مانده است. همچنین احتمال شکستگی آن بسیار زیاد است و کاربران باید دستورالعمل ها را به دقت رعایت کرده و قبل از آپدیت آن کاملا مطمئن باشند. لازم به ذکر است که نسخه حامل گوشی هوشمند OnePlus 11 با آپدیت اندروید 14 بتا 2 سازگار نخواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز دهید