لنوو سازنده‌ی معروف انواع لپ تاپ به علت نقض حق اختراعاتش توسط ایسوس، به دنبال شکایت از این شرکت است. لنوو ادعا می‌کند که ایسوس چهار مورد از پتنت‌هایی که به این شرکت تعلق دارند را نقض کرده است؛ از این رو به دنبال خسارت و توقف فروش انواع لپ تاپ ایسوس و محصولاتی است که ادعا می‌شود این موارد را در ایالات متحده نقض کرده‌اند.

به گزارش The Register، در روزهای اخیر دادگاهی در آمریکا برگزار شده که در آن لنوو از ایسوس شکایت کرده و خواستار دریافت خسارت و سود ناشی از نقض پتنت‌های خود توسط ایسوس شده است. لنوو اعلام کرده است که به کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده علیه ایسوس شکایت کرده است.

پتنت‌هایی که ادعا می‌شود در انواع لپ تاپ لنوو وجود دارد و ایسوس آ‌ن‌ها را نقض کرده است شامل چهار مورد می‌شوند. اولین مورد، روش‌های انتقال به بلوک‌های منبع نام دارد که در سال ۲۰۲۱ به منظور به حداقل رساندن تأخیر ایجاد شده در طول انتقال بسته‌های آپ‌لینک، به نام لنوو ثبت شده است.

لنوو از لپ‌تاپ Zenbook Pro 14 UX6404 به عنوان نمونه‌ای برای نقض پتنت‌های خود توسط ایسوس در دادگاه استفاده می‌کند. چینی‌ها ادعا می‌کنند که رقیب تایوانی آن‌ها لپ‌تاپ‌هایی را به فروش می‌رساند که از پتنت مدیریت انرژی بی‌سیم آن‌ها استفاده می‌کنند. این در حالی است که پتنت مورد بحث، در سال ۲۰۱۰ به نام لنوو به ثبت رسیده بود.

پتنت دیگری که توسط ایسوس نقض شده است، پیمایش مورب صفحه‌ی لمسی نام دارد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند با استفاده از دو انگشت در هر مکانی روی صفحه‌ی لمسی به صورت مورب اسکرول کنند. تاریخ ثبت این پتنت به نام لنوو نیز به سال ۲۰۱۰ بر‌می‌گردد.

آخرین پتنتی که لنوو ادعا می‌کند ایسوس آن را نقض کرده است، لولای دو محوره همراه با مکانیزم زمان‌بندی زاویه نام دارد. سازنده‌ی چینی انواع لپ‌تاپ، گوشی و تبلت ادعا می‌کند که ایسوس این پتنت را در دستگاه Zenbook Flip 14 UX461 نقض کرده است.

لپ‌تاپ‌هایی که از این پتنت استفاده می‌کنند دارای لولای ۳۶۰ درجه هستند که راحتی بیشتری را برای کاربران هنگام کار با لپ‌تاپ به ارمغان می‌آورد. لنوو ادعا می‌کند که پتنت یاد شده را سال ۲۰۱۴ به ثبت رسانده است.

سازنده‌ی تایوانی انواع لپ تاپ گیمینگ و گوشی گیمینگ یعنی ایسوس، تاکنون واکنش رسمی نسبت‌به این اتفاقات نشان نداده است.