«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا در مصاحبه ای درباره برنامه های این شرکت برای عینک واقعیت اضافه هولوگرافیک آنها صحبت کردند. هدف نهایی زاکربرگ از توسعه این محصول، دستگاهی است که بتواند به طور کامل جایگزین گوشی ها شود و در عین حال تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

زاکربرگ در سخنرانی خود پیش بینی کرد که در نهایت سه مدل اصلی از این عینک وجود خواهد داشت که ابزاری استاندارد برای استفاده روزمره خواهد بود. دسته اول که شامل عینک هایی با قابلیت صدا، دوربین و هوش مصنوعی می شود هم اکنون در دسترس است. در واقع عینک آفتابی 300 دلاری Ray-Ban Meta در این دسته قرار می گیرد.

نسل بعدی عینک های واقعیت افزوده

در مرحله بعدی به گفته زاکربرگ، الف صفحه نمایش کوچک (HUD) به عینک اضافه خواهد شد. او توضیح می دهد که این مدل به کاربران امکان می دهد اعلان های خود را ببینند، به پیام های آنها پاسخ دهند و با هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.

اما هیجان انگیزترین وسیله ای که زاکربرگ به آن اشاره کرد عینک های واقعیت افزوده است نمای هولوگرافیک ایده آل برای اجازه دادن به شما در ارتباط با دوستان خود از سراسر جهان به گونه ای که گویی در یک اتاق هستید.

زاکربرگ در مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای خود در کانال یوتیوب Callaway نمونه‌ای از چت کردن با دوستان از طریق عینک واقعیت افزوده آینده متا را نشان داد. به گفته زاکربرگ، از طریق این فناوری، کاربران می توانند با همه دوستان خود بازی های کارتی انجام دهند.

همچنین می توان از آنها برای کارهای گروهی و نقاشی استفاده کرد و به طور کلی برای عینک هایی با نمایشگر هولوگرافیک امکانات نامحدودی وجود دارد.

چیزی که عینک هولوگرافیک واقعیت افزوده متا را بسیار جذاب می کند این است که تمام این ویژگی ها را در یک جفت عینک سبک وزن ارائه می دهد که زاکربرگ به گفته زاکربرگ می تواند ساعت ها استفاده شود. این عینک همچنین در نهایت به ردیابی چشم و دست مجهز خواهد شد، اما زاکربرگ می گوید که نسخه های اولیه ممکن است تنها یک کنترلر داشته باشند.