اگرچه اخبار متفاوتی در مورد پروژه توسعه وجود دارد گوشی واقعیت افزوده گوگل با نام رمز Project Iris راه اندازی شد، اکنون منابع آگاه می گویند که این پروژه برای همیشه متوقف شده است. حدود چهار ماه پیش مدیر آن پروژه با گوگل خداحافظی کرد و حالا به گفته سه نفر از آشنایان این پروژه، پروژه توسعه هدست واقعیت افزوده گوگل با شکست مواجه شده است.

سال گذشته حتی گزارش هایی مبنی بر رونمایی احتمالی از هدست واقعیت افزوده Project Iris گوگل منتشر شد. در آن زمان حتی گفته می شد که این هدفون احتمالا در سال 2024 معرفی می شود.اما اکنون به نظر می رسد گوگل نتوانسته از رقبای خود عقب نشینی کند، یعنی. اپل و متا، در این زمینه هستند و به نظر می رسد که او تصمیم گرفته است این پروژه را متوقف کند.

پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل به وضوح شکست خورده است

سال گذشته خبری در مورد عینک ترجمه AR گوگل منتشر شد. در صورت صحت گزارش بسته شدن پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل، باید گفت که خبری از عینک ترجمه واقعیت افزوده نیز نخواهد بود. به نظر می رسد گوگل اکنون به جای سخت افزار بر روی نرم افزار تمرکز کرده است. این شرکت در حال توسعه پلتفرم میکرو XR است که می تواند مجوز آن را به دیگر تولیدکنندگان هدفون بدهد. این دقیقاً مشابه پیشنهاد اندروید گوگل برای اکوسیستم گسترده ای از تلفن ها است.

با این حال، برخی منابع دیگر می گویند که پروژه هدست برای همیشه متوقف نشده است. در ماه فوریه، اخباری مبنی بر همکاری گوگل، سامسونگ و کوالکام منتشر شد، البته نه چندان واضح، و گزارش شد که این سه شرکت در حال همکاری بر روی یک پلتفرم جدید واقعیت ترکیبی هستند. از آن زمان تاکنون هیچ خبر دیگری در این زمینه منتشر نشده است. در پایان باید دید اخبار مربوط به پروژه هدست واقعیت افزوده گوگل چقدر قطعی است و در نهایت این شرکت چه تصمیمی خواهد گرفت.