مایکروسافت در نسخه بتای جدید ویندوز 11 ویژگی های جدیدی را به File Explorer اضافه کرده است. تمرکز اصلی این تغییرات بر روی مکان یابی برنامه های پرکاربرد در خود ویندوز است. به عنوان مثال می توانید فایل ها را با فرمت های 7-zip و TAR بدون نرم افزار خاص فشرده سازی کنید. پلتفرم Git همچنین به صورت محلی قابل دسترسی است.

به گفته The Verge، مایکروسافت پلتفرم هایی مانند Git را مستقیماً در File Explorer در دسترس قرار می دهد تا کاربران بتوانند مستقیماً تغییرات نسخه های مختلف برنامه ها را مشاهده کنند. این ویژگی می تواند برای توسعه دهندگان بسیار مفید باشد. هنوز مشخص نیست که آیا پلتفرم های مختلف دیگر می توانند در ابتدا هارد دیسک و فایل اکسپلورر را شامل شوند یا خیر.

نسخه بومی Git در Windows File Explorer

ویژگی های جدید File Explorer در ویندوز 11

مایکروسافت همچنین به کاربران اجازه می دهد تا فایل هایی مانند 7-zip و TAR را در File Explorer فشرده کنند. در حال حاضر، کلیک راست روی فایل ها فقط گزینه «Compress to ZIP file» را نشان می دهد که کمی قدیمی است.

یک بخش “اشتراک گذاری شده” به صفحه اصلی فایل اکسپلورر اضافه شد

علاوه بر این، یک تب جدید به نام “Shared” به صفحه اصلی File Explorer اضافه خواهد شد. در حال حاضر تنها دو برگه وجود دارد، اخیراً و موارد دلخواه. البته کارکرد این قسمت جدید از آنجایی که هنوز به صورت رسمی در ویندوز گنجانده نشده است مشخص نیست و باید آن را در نسخه بتا با نرم افزار ViveTool فعال کنید.

همچنین به نظر می رسد در آپدیت جدید ویندوز 11 می توان بخش های مختلف فایل اکسپلورر را با تصاویر مختلف شخصی سازی کرد.

مایکروسافت همچنین اخیراً ویژگی جدیدی به نام Advanced Paste را به PowerToys Windows 11 اضافه کرده است که می تواند بلافاصله محتوای کلیپ بورد را با استفاده از هوش مصنوعی به حالت دیگری تبدیل کند.