بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیسبوک، ظاهراً در حال بررسی ارائه نسخه‌های بدون آگهی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود در اروپا است. این اقدام در پاسخ به مقررات جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا است که متا را ملزم می‌کند تا قبل از نمایش تبلیغات هدفمند، رضایت کاربران را دریافت کند.

درخواست رضایت از کاربران می تواند به نتیجه شرکت لطمه بزند، زیرا بعید است که اکثر کاربران به میل خود داده های خود را به اشتراک بگذارند. این می تواند درآمد تبلیغاتی متا را که منبع اصلی درآمد آن است، کاهش دهد. برای مقابله با این موضوع، متا در نظر دارد برای حذف تبلیغات از فید رسانه‌های اجتماعی از کاربران، هزینه‌ای ماهانه دریافت کند. بر اساس طرح پیشنهادی، کاربران در اروپا برای حذف تبلیغات از اینستاگرام و فیسبوک خود باید مبلغی ماهانه بپردازند. این اولین باری است که متا برای دسترسی به خدمات اصلی خود از کاربران هزینه دریافت می کند.

انتظار می رود که طرح اشتراک بدون آگهی در دستگاه های تلفن همراه حدود 13 یورو در ماه و در مرورگرهای وب 10 یورو در ماه هزینه داشته باشد. کاربران همچنین باید 6 یورو اضافی برای هر حساب اضافی بپردازند. مشخص نیست که طرح اشتراک بدون آگهی چه زمانی در اروپا ارائه می شود و آیا آینده در مناطق دیگر نیز ارائه خواهد شد. با این حال، گفته می شود که متا در مورد این طرح با ناظران حریم خصوصی در بلژیک و ایرلند گفتگو می کند.

طبق گزارش‌ها، این شرکت نام آن را «اشتراک بدون تبلیغات» یا SNA گذاشته است و ممکن بوده در ماه‌های آینده شروع به کار کند. مدل کسب و کار فعلی متا بر تبلیغات هدفمند مبتنی بوده که بر اساس داده های کاربر است. با این حال، مقررات جدید حفظ حریم خصوصی در اتحادیه اروپا جمع آوری و استفاده از داده های کاربران برای اهداف تبلیغاتی را برای شرکت ها دشوارتر می کند.

طرح اشتراک بدون آگهی یکی از راه‌هایی است که متا می‌تواند به درآمدزایی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود در اروپا ادامه دهد و در عین حال از مقررات جدید حریم خصوصی نیز پیروی کند.

 

نسخه بدون آگهی فیسبوک و اینستا در راه است

در اخباری مرتبط اینستاگرام Threads را در اکتبر 2019 به عنوان یک برنامه مستقل برای چت با دوستان نزدیک اینستاگرام ارائه کرد، اما از آنجایی که متا هفته گذشته یک برنامه جدید Threads را به عنوان رقیب توییتر راه اندازی نمود، اکنون این برنامه در دسترس نیست.

این برنامه در بیش از 100 کشور همچون ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است، اما در اروپا نیست. شما حتی نمی توانید از طریق VPN در اروپا از آن استفاده کنید زیرا متا تأیید کرده که کاربران کشورهای اروپایی با استفاده Threads از طریق VPN مسدود می شوند و در نتیجه پروفایل ها و محتوا بارگیری نمی شوند و اعلان ها کار نمی کنند.

“Threads در حال حاضر روی کشورهای اروپایی در دسترس نیست و ما اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی افراد از آن کشورها به رشته ها انجام داده‌ایم. اروپا همچنان یک بازار بسیار مهم برای متا است و ما امیدواریم که بتوانیم Threads را در آینده به کشورهای بیشتری بیاوریم.”

منبع

به این پست امتیاز بدید