گروهی از محققان چینی می گویند در کمتر از پنج ساعت موفق به طراحی یک پردازنده صنعتی جدید با معماری RISC-V شد. آنها ادعا می کنند که این فرآیند حدود 1000 برابر سریعتر از همان پردازنده طراحی شده توسط انسان است، اما قدرت آن برابر با یک پردازنده قدیمی اینتل i486 است.

گروهی از محققان چینی می خواستند ببینند آیا هوش مصنوعی می تواند مانند انسان تراشه تولید کند یا خیر. برای آزمایش این ایده، آنها ابتدا یک مدل هوش مصنوعی را با مجموعه ای از داده های ورودی و خروجی پردازنده آموزش دادند. سپس یکی از این آموزش ها نمودار دودویی حدسی (BSD) ساخته شد و پس از توسعه از اصول مونت کارلو و توابع بولی برای بهبود دقت و کارایی این پردازنده استفاده کرد.

دانشمندان می گویند با این روش توانسته اند پردازنده ای با دقت بی نظیری را از طریق فرآیند ساخت 65 نانومتری بسازند. 99.99999999999 درصد می رسد حداکثر فرکانس این پردازنده 300 مگاهرتز است.

عملکرد پردازنده برای تولید هوش مصنوعی چیست؟

به نظر می رسد این پردازنده در تست ها موفق بوده و عملکرد خود را با سیستم عامل لینوکس (هسته 5.15) نشان می دهد. عملکرد این محصول مشابه پردازنده در معیارهای Drystone است i486 علاوه بر این، به نظر می رسد این پردازنده کمی بهتر از Acorn Archimedes A3010 عمل می کند.

مقایسه پردازنده هوش مصنوعی (CPU-AI) با سایر پردازنده ها

محققان می گویند که هوش مصنوعی به تنهایی توانسته معماری فون نویمان را از ابتدا کشف کند و این بسیار تعجب آور است. طراحی این پردازنده نه تنها از نظر آکادمیک، بلکه از نظر تولید پردازنده های جدید نیز می تواند حائز اهمیت باشد.

محققان می گویند هوش مصنوعی می تواند زمان و هزینه تولید نیمه هادی ها را کاهش دهد. علاوه بر این، این سوال مطرح شد که آیا این فناوری می تواند مبنایی برای ساخت دستگاهی باشد که بتواند به طور مداوم خود را بهبود بخشد؟ نتایج یافته های محققان در وب سایت arXiv منتشر شده است.

گروه دیگری از دانشمندان قبلاً تنها با گفتگو با ChatGPT توانسته بودند بخشی از یک تراشه را طراحی کنند.