در پست اخیر، ایلان ماسک، مدیر عامل xAI از کارکنان فناوری خواست تا به شرکت هوش مصنوعی او بپیوندند. پس از آن، «یان لیکان»، مدیر هوش مصنوعی متا، این میلیاردر X را به سخره گرفت. جنجال در واقع پس از آن شروع شد که xAI اعلام کرد که 6 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرده است.

بر اساس گزارش Insider، ایان لیکان، دانشمند برجسته در Meta AI، تلاش های ایلان ماسک برای جذب متخصصان هوش مصنوعی را به استارتاپ 24 میلیارد دلاری xAI در X به تمسخر گرفت. از زمانی که xAI اعلام کرد که 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است، این دو درگیر یک پروژه جدید هستند. دشمنی

ایلان ماسک و ایان لایکان بر سر آوردن کارشناسان هوش مصنوعی به xAI بحث می کنند

روز دوشنبه، ایلان ماسک فراخوانی از کارکنان فناوری داد تا به xAI بپیوندند. وی در پستی گفت:

“اگر به ماموریت ما برای درک جهان اعتقاد دارید، به xAI بپیوندید، که نیازمند پیگیری دقیق حقیقت، صرف نظر از محبوبیت یا تناسب سیاسی است.”

جان لیکان، که در گذشته علناً با ماسک مخالفت کرده بود، به سرعت به پست مدیر عامل xAI پاسخ داد:

اگر می‌توانید رئیسی را تحمل کنید که: ادعا می‌کند مشکلی که روی آن کار می‌کنید سال آینده بدون هیچ فشاری حل می‌شود، به xAI بپیوندید. او ادعا می کند که آنچه شما روی آن کار می کنید همه را می کشد و باید متوقف شود. ادعا می‌کند که می‌خواهد «تا حد امکان به حقیقت صادق باشد»، اما تئوری‌های توطئه دیوانه‌وار را در پلتفرم اجتماعی خود منتشر می‌کند.

لایکان در واقع به ایلان ماسک اشاره می کند که در آوریل گفت که یک هوش مصنوعی کامل تا سال آینده ایجاد خواهد شد. ماسک همچنین تخمین زد که 10 تا 20 درصد احتمال دارد که هوش مصنوعی بشریت را نابود کند. البته شایان ذکر است که لیکان می گوید از موشک ها، پنل های خورشیدی و شبکه ماهواره ای شرکت های ایلان ماسک پشتیبانی می کند.

بعداً در آن پست، در پاسخ به کاربری که از او پرسیده بود چرا شرکت هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، لیکان گفت که او یک دانشمند است، نه یک تاجر. ایلان ماسک در پاسخ به او گفت که در پنج سال گذشته چه دستاوردهای علمی داشته است. لیکان با ارسال نمایه Google Scholar خود به 80 مقاله منتشر شده خود در سال 2022 اشاره کرد. ایلان ماسک نیز پاسخ داد که باید بیشتر تلاش کند.