یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در استارتاپ هوش مصنوعی xAI است. الون ماسک و چت بات عالی است.

طبق گزارش The Information، ایلان ماسک به یک معامله اولیه با سرمایه گذاران بالقوه، از جمله Sequoia Capital نزدیک است که در سال 2022 800 میلیون دلار در X (توئیتر سابق) سرمایه گذاری خواهد کرد.

خودی ها مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه میزان سرمایه را متعهد کند یا چه شرکت های دیگری ممکن است در جمع آوری سرمایه شرکت کنند. اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تایید کردند که سکویا قصد دارد در این معامله مشارکت کند. ماسک به شرکت‌ها پیشنهاد داد قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که ارزش سهام شرکت 18 میلیارد دلار است که فاصله چندانی با ارزش گذاری Entropy ندارد. Entropic، یکی دیگر از رقبای OpenAI که توسط اعضای سابق این شرکت تأسیس شده است، دور سوم بودجه را در اوایل سال 2024 به ارزش حدود 18.4 میلیارد دلار افزایش داد.

مقالات مرتبط

اگرچه استارت‌آپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، به نظر می‌رسد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازده بزرگ شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها، بر موج بزرگ هوش مصنوعی سوار هستند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI در اوایل مارس 2024 (اسفند 1403) چت بات Grok را به مدل زبانی Grok-1.5 به روز کرد. این چت بات که نسخه پیشرفته تری از Grac است، به عنوان رقیب ChatGPT OpenAI معرفی شد و در دسترس کاربران نسخه پریمیوم شبکه اجتماعی X قرار گرفت.