معمولاً در گزارش‌هایی گفته می‌شود که قاچاقچیان در کشورهای مختلف (به‌خصوص چین) با متصل‌کردن دستگاه‌های الکترونیکی به بدن خود برای سرقت و قاچاق آن‌ها تلاش می‌کنند. حالا در یک گزارش جدید، گمرک چین مردی را دستگیر کرده است که 68 آیفون را به بدن خود چسبانده بود.

ارزش گوشی‌های آیفون سرقت‌شده

براساس گزارش Wccftech، هرچند مدل این گوشی‌های آیفون ذکر نشده است، اما با فرض اینکه تمام آن‌ها نسخه 128 گیگابایتی آیفون 14 پرو هستند که با قیمت 999 دلار در ایالات‌متحده فروخته می‌شود، می‌توان گفت که ارزش کل دستگاه‌ها نزدیک به 68 هزار دلار بوده است.

حتی با وجود ارزش‌افزوده 20 درصدی، اگر این مرد موفق می‌شد تمام 68 آیفون را بفروشد، حدود 13 هزار دلار سود می‌کرد.

هویت این مرد در گزارش‌ها فاش نشده است و اولین شک مأموران نسبت به او زمانی پیش آمد که این مرد وارد خط «بدون اظهارنامه» در ایست بازرسی گمرک شد. این خط توسط افرادی استفاده می‌شود که هیچ اشیای با‌ارزشی را حمل نمی‌کنند. همچنین چسباندن 68 گوشی آیفون باعث شده بود تا این مرد قاچاقچی به‌طرز غیرمعمولی راه برود.

تاکنون گزارش‌های مشابه زیادی از قاچاقچیان چینی منتشر شده است که به‌طور مخفیانه تلاش کرده‌اند اقلامی را برای فروش در بازار سیاه یا فروش آنلاین جابه‌جا کنند. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که یک قاچاقچی با 420 حافظه SSD متصل به بدنش در چین دستگیر شد. در سال 2021 و هم‌زمان با اوج کمبود تراشه در جهان نیز دو مرد سعی کردند 256 پردازنده Core i7-10700 و i9-10900K اینتل را که در آن زمان 123 هزار دلار ارزش داشتند، قاچاق کنند. یک سال بعد مرد دیگری همین کار را با 160 پردازنده و 16 گوشی تاشو انجام داد و در ماه مارس نیز گزارشی از یک قاچاق سخت‌افزار مشابه درباره 239 پردازنده منتشر شده بود.