طبق گزارشی جدید، اپل در مقایسه با سری آیفون 14، تعداد کمتری از گوشی‌های سری آیفون 15 را برای تولید به زنجیره تأمین خود سفارش داده است. به‌نظر می‌رسد این کاهش تولید به‌خاطر پیش‌بینی افت تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم 2023 باشد.

درحال‌حاضر شرکت‌های زنجیره تأمین اپل مشغول تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۵ هستند تا برای عرضه گسترده در پاییز پیش رو آماده باشند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد میزان تولید آن‌ها نسبت به 2022 کمتر باشد.

تولید کمتر سری آیفون 15 نسبت به نسل قبلی

طبق گزارش دیجی‌تایمز، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند درحال کاهش انتظارات خود از تولید این محصولات هستند و سطح سفارش‌های خود برای نیمه دوم سال 2023 را کاهش می‌دهند. ظاهراً یکی از این شرکت‌ها اپل است که می‌خواهد میزان کمتری آیفون تولید شود.

به گفته تحلیلگری به نام «لوک لین»، اپل در ماه آگوست برای نیمه دوم 2023، 80 تا 90 میلیون گوشی از سری آیفون 15 سفارش داده است. این درحالی است که ظاهراً در آگوست 2022، کوپرتینویی‌ها 90 تا 100 میلیون گوشی از سری آیفون 14 سفارش داده بودند. بنابراین با کاهش 10 میلیونی تولید روبه‌رو هستیم.

در سری آیفون ۱۵، بیشترین سهم تولید به مدل پرو مکس می‌رسد. پس از آن به‌ترتیب آیفون 15 پرو، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین اپل امید کمی به فروش بالای آیفون ۱۵ پلاس دارد.

علاوه بر کاهش میزان سفارش، ظاهراً اپل سفارش تولید سری آیفون ۱۵ را میان شرکت‌ها تقسیم کرده است. درحالی‌که در سال گذشته میلادی تنها فاکسکان تولیدکننده مدل‌های پرو آیفون بود، امسال بخشی از تولیدات آیفون 15 پرو مکس را Luxshare و بخشی از تولیدات آیفون 15 پرو را پگاترون بر عهده گرفته است. البته با وجود کاهش میزان سفارش‌های مدل‌های پرو به فاکسکان، این شرکت آیفون‌های استاندارد بیشتری خواهد ساخت.

اپل در تاریخ 21 شهریورماه (12 سپتامبر) از سری آیفون 15 رونمایی می‌کند و ما در دیجیاتو این رویداد را به‌طور زنده پوشش خواهیم داد.