وان پلاس در ماه دسامبر (آذر و دی) از پرچم‌دارهای جدید خود رونمایی خواهد کرد. افشاگر مشهور Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، مشخصات کامل دوربین‌های پشتی وان پلاس ۱۲ را فاش کرد.

باتوجه به پستی که افشاگر ویبو منتشر کرده است، پرچم‌دار آینده‌ی وان پلاس دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و حسگر سونی IMX966 دارد. احتمال می‌رود این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال هم بهره ببرد. حسگر به‌کار رفته در دوربین اصلی وان پلاس ۱۲ اندازه ۱/۱٫۴ اینچی دارد و فاصله‌ی کانونی آن ۲۳ میلی‌متر است.

وان پلاس ۱۲ احتمالاً دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. این دوربین حسگر ۱/۲ اینچ دارد و با فاصله‌ی کانونی ۱۴ میلی‌متر و f/2.2 عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند. احتمال می‌رود سنسور دوربین فوق عریض وان پلاس ۱۲، سونی IMX581 باشد.

بعد از آیفون ۱۵ پرو مکس، این بار نوبت وان پلاس ۱۲ است که دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی داشته باشد. اطلاعات فاش شده از دوربین پرچم‌دار جدید وان پلاس به دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی اشاره می‌کند که به حسگر آمنی‌ویژن OV64B مجهز شده است و از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد.

حسگر دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی وان پلاس ۱۲ اندازه‌ی ۱/۲ اینچی دارد و از فاصله‌ی کانونی ۷۰ میلی‌متری با دیافراگام f/2.5 بهره می‌گیرد و عکس‌هایی با زوم اپتیکال ۳ برابری ثبت می‌کند. این دوربین‌‌ها با همکاری هسل‌بلاد ساخته می‌شوند.

اطلاعات فاش شده از وان پلاس ۱۲ به دوربین آن ختم نمی‌شود و پیش‌ از این اطلاعات بیشتری از این گوشی درز کرده است. طبق اطلاعات فاش شده، پرچم‌دار جدید وان پلاس به نمایشگر ۶٫۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود.

دوربین سلفی وان پلاس ۱۲ از نوع ۳۲ مگاپیکسلی است و وان پلاس از پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 3 با حداکثر رم ۲۴ گیگابایتی LPDDR5x و حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی UFS 4.0 در این گوشی استفاده خواهد کرد.

وان پلاس ۱۲ ممکن است به باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی مجهز و عرضه‌ی آن از ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی و بهمن) شروع شود. هنوز اطلاعاتی از قیمت گوشی وان پلاس ۱۲ فاش نشده است؛ اما انتظار می‌رود این شرکت چینی قیمت گوشی جدید خود را افزایش دهد.