در حالی که سازنده‌ی انواع گوشی وان پلاس پس از رونمایی از وان پلاس ۱۲، خود را برای رونمایی از وان پلاس 12R آماده می‌کند، مشخصات و تاریخ عرضه‌ی این گوشی پیش از معرفی رسمی فاش شده است.

گوشی مورد بحث که به احتمال زیاد از ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن) دردسترس خواهد بود، در جایگاه بهترین گوشی ها خواهد ایستاد و رقیب سرسختی برای انواع گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی محسوب می‌شود.

طبق اطلاعات منتشرشده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، گوشی وان پلاس ۱۲ آر به صفحه‌نمایش خمیده‌ی ۶٫۷۸ اینچی اولد (از نوع LTPO 4.0) مجهز خواهد بود که از نرخ نوسازی یک تا ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و با لایه‌ای از جنس گوریلا‌ گلس ویکتوس ۲ از آن محافظت می‌شود.

پرچمدار اقتصادی جدید چینی‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به همراه حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 بهره می‌برد.

دوربین اصلی گوشی یادشده که وضوحی معادل ۵۰ مگاپیکسل دارد را دو دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی همراهی خواهند کرد، اما از دوربین سلفی آن جزئیات دقیقی در دسترس نیست.

مقاله‌های مرتبط

انتظار می‌رود ظرفیت باتری و سرعت شارژ گوشی نام‌برده به ترتیب ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۱۰۰ وات باشند.

قیمت گوشی وان‌پلاس 12R هنوز مشخص نیست، اما طبق اطلاعات به دست آمده، این دستگاه دارای رنگ‌های خاکستری آهنی و آبی سرد خواهد بود.

تاریخ عرضه‌ی وان پلاس 12R برای بازار چین ۴ ژانویه (۱۴ دی) و برای بازار‌های بین‌المللی همزمان با عرضه‌ی جهانی وان‌پلاس ۱۲، یعنی ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در نظر گرفته شده است.