شواهد حاکی از آن است که OpenAI می خواهد به زودی، احتمالاً در 9 می 2024، از یک موتور جستجوی جدید رونمایی کند. این حرکت می تواند به عنوان برگ برنده ای برای مایکروسافت تلقی شود، زیرا ایمیل های افشا شده قبلی نگرانی های این شرکت را در مورد پیشرفت گوگل در زمینه هوش مصنوعی نشان می دهد.

نشانه هایی وجود دارد که OpenAI آماده برگزاری یک رویداد بزرگ است. بر اساس گزارش ها، این شرکت از اواخر ژانویه 1402 به طور فعال برای بخش رویدادها استخدام می کند.

تمرکز رویداد جدید OpenA رونمایی از موتور جستجویی خواهد بود که مستقیماً با گوگل رقابت خواهد کرد. این موتور جستجوی جدید می تواند با بهره گیری از فناوری مورد استفاده در مایکروسافت بینگ و ادغام مدل های زبانی در مقیاس بزرگ (LLM) یک تجربه جستجوی منحصر به فرد را ارائه دهد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، قبلاً تمایل خود را برای فراتر رفتن از افشای نسخه کپی گوگل ابراز کرده بود. این تجربه جستجویی را پیش بینی می کند که فراتر از پیوندها و تبلیغات آبی سنتی است و به کاربران کمک می کند “اطلاعات را بیابند و ترکیب کنند”.

گوگل در حال حاضر از موقعیت نادری در جستجو برخوردار است، اما یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند رویکرد متفاوتی را برای یافتن اطلاعات به کاربران ارائه دهد. گوگل همچنین مدل زبان بزرگ Jumnai را با موتور جستجوی خود ادغام کرده است.