درحالی‌که آلفابت سعی دارد دولت را متقاعد کند که گوگل نوآوری را در حوزه‌ی موتورهای جست‌وجو از بین نبرده، مایکروسافت به نکته‌ی جالبی درمورد بینگ و اپل اشاره می‌کند. طبق اعلام سازنده‌ی ویندوز، وجود بینگ ازنظر مالی بیشتر از اینکه برای مایکروسافت نفع داشته باشد، باعث سوددهی اپل می‌شود.

میخائیل پاراخین، رئیس واحد تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت در دادگاه ضدانحصار شهادت داد که اپل از وجود بینگ سود بیشتری نسبت‌به مایکروسافت می‌برد. در بخشی از گزارش بلومبرگ آمده است:

رئیس واحد تبلیغات مایکروسافت اعلام کرده این شرکت آخرین‌بار سال ۲۰۲۱ برای متقاعد کردن اپل برای استفاده از بینگ به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض تلاش کرده که البته اقدامات مذکور هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و گوگل همچنان به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در محصولات اپل مورد استفاده قرار گرفت.

استدلال مایکروسافت این است که اپل می‌تواند هنگام تمدید قرارداد با گوگل برای استفاده از موتور جست‌وجوی این شرکت در محصولاتش، از بینگ به‌عنوان تهدیدی برای آلفابت استفاده کند. طبق اعلام غول فناوری اهل ردموند، این شرکت نمی‌تواند بدون اطمینان از جذب تعداد زیادی کاربر، روی بینگ سرمایه‌گذاری کند.

اپل قبلاً در سیری از بینگ استفاده کرده اما این سرویس هیچ‌وقت به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری انتخاب نشده است. البته کاربران می‌توانند درصورت تمایل، موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود را تغییر دهند.