پس از سال ها، اپل نسل جدید مک پرو را بدون تغییر در ظاهر آن در کنفرانس WWDC 2023 معرفی کرد تا انتقال کامپیوترها از خانواده مک به یک پردازنده اختصاصی را تکمیل کند. مک پرو اندکی پس از این رویداد عرضه شد و اگرچه مدتی از عرضه آن می گذرد، آخرین سیستم دسکتاپ اپل با یک باگ عجیب مواجه شده است.

اپل بیانیه ای منتشر کرد و گفت که مک پرو 2023 دارای یک باگ نرم افزاری است که درایوهای SATA داخلی را در حالت خواب خاموش می کند. این مشکل با انتشار آپدیت بعدی macOS Ventura برطرف خواهد شد.

طبق گفته Tom’s Hardware، اپل کامپیوترهای مک پرو را با حداقل یک ترابایت حافظه SSD به قیمت 6999 دلار به فروش می رساند. خریداران می‌توانند دو، چهار یا هشت پیکربندی سل را با 1000 تا 2800 دلار اضافی انتخاب کنند.

اپل همچنین امکان خرید مجموعه های جداگانه را فراهم کرده است. این کیت ها مانند SSD های معمولی نیستند و به کنترلر پردازنده M2 Ultra متصل می شوند. در همین حال، مک پرو همچنین دارای دو پورت استاندارد SATA III است تا کاربران بتوانند از دستگاه های دیگر نیز استفاده کنند.

خریداران مک پرو متوجه شده اند که این رایانه پس از خروج از حالت خواب، اخطار “Disk not ejected properly” را نمایش می دهد. Mac Pros به نظر می رسد که درایوهای SATA را به عنوان فلش تشخیص می دهند. دلیل اصلی این است که به محض ورود مک پرو به حالت خواب، برخی از دستگاه های SATA از سیستم جدا می شوند.

اپل هنوز لیستی از دستگاه هایی که مشکلات مک پرو دارند منتشر نکرده است. این شرکت می گوید که قبل از انتشار به روز رسانی جدید، کاربران باید پس از هر شماره سیستم را راه اندازی مجدد کنند. توصیه دیگر غیرفعال کردن حالت خواب است.