گوگل بالاخره میانبر Gemini AI را در مرورگر دسکتاپ کروم منتشر کرد. همچنین نسخه موبایل این هوش مصنوعی از زبان های بیشتری پشتیبانی می کند و در واقع در کشورهای مختلف در دسترس کاربران بیشتری قرار می گیرد.

در سال 2022، گوگل کروم به میانبرهای جدیدی در نوار آدرس مجهز شد. با این میانبرها، کاربران می توانند سریعتر در وب جستجو کنند. کروم اکنون به آخرین میانبر دسکتاپ، میانبر هوش مصنوعی Geminai مجهز شده است. کاربران با تایپ @Gemini می توانند به سرعت از این هوش مصنوعی استفاده کرده و وارد وبسایت Gemini شوند. این ویژگی در حال حاضر منتشر شده است اما هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست.

مرورگر کروم مجهز به میانبر هوش مصنوعی Geminai بود

گوگل علاوه بر افزودن میانبر هوش مصنوعی جمینا، نسخه موبایلی این هوش مصنوعی را به زبان های بیشتری مجهز می کند. نسخه موبایل جمینا علاوه بر پشتیبانی از زبان های انگلیسی، ژاپنی و کره ای، اکنون از زبان های اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، چینی، ایتالیایی و آلمانی پشتیبانی می کند. این امکان وجود دارد که زبان های بیشتری به جمینا اضافه شود که می تواند کاربران بیشتری را به استفاده از این هوش مصنوعی ترغیب کند.

برنامه هوش مصنوعی Geminai در حال حاضر برای کاربران در همه کشورهای پشتیبانی شده به جز بریتانیا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در دسترس است.

گوگل قصد دارد به زودی ویژگی های جدیدی را برای کاربران اندروید به هوش مصنوعی جمینا اضافه کند. در اوایل ماه مارس، آخرین به روز رسانی Gemina منتشر شد و اکنون گوگل با افزودن میانبر کروم در آپدیت جدید، کار با آن را برای کاربران دسکتاپ آسان کرده است. با این رویکرد، کاربران به راحتی می توانند به جمینا دسترسی داشته باشند.

همانطور که گفته شد این میانبر از امروز منتشر شده است اما هنوز همه کاربران به آن دسترسی ندارند و به تدریج در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.