کوالکام چند وقت پیش از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد و گوشی‌های سری شیائومی 14 هم با همین چیپ معرفی شدند. حالا شایعه‌ای جدید می‌گوید کوالکام برای گوشی‌های سامسونگ یک نسخه ویژه از این تراشه را می‌سازد که قدرت سری گلکسی S24 و گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 را تأمین خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید، کوالکام نسخه ویژه‌ای از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای گوشی‌های سامسونگ تولید کرد. حالا ظاهراً نوبت به نسل جدید این چیپ رسیده است و احتمالاً با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy روبه‌رو خواهیم شد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گوشی‌های سامسونگ

طبق گفته یکی از منابع دنیای فناوری به نام Ice Universe، این تراشه مخصوص به پردازشگر گرافیکی با فرکانس 1 گیگاهرتز مجهز می‌شود که عددی قابل‌توجه است. برای مقایسه، اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی که در سری گلکسی S23 مورد استفاده قرار گرفت، از پردازشگر گرافیکی آدرنو 740 با فرکانس 719 مگاهرتز بهره می‌برد. بنابراین نسل بعدی به GPU با 28 درصد فرکانس بالاتر مجهز می‌شود.

درحال‌حاضر کوالکام فرکانس پردازشگر گرافیکی نسخه استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 3 را اعلام نکرده است، بنابراین نمی‌دانیم برای نسخه گلکسی با افزایش فرکانس GPU روبه‌رو خواهیم بود یا اینکه نسخه استاندارد هم از فرکانس 1000 مگاهرتز بهره می‌برد. بنابراین شاید با افزایش فرکانس CPU و نه GPU در نسخه گلکسی روبه‌رو شویم.

سامسونگ در سری گلکسی S24 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهد کرد، بااین‌حال ظاهراً نسخه استاندارد و پلاس این خانواده در برخی کشورها با اگزینوس 2400 به فروش خواهند رسید. در این میان گفته می‌شود که گلکسی اس 24 اولترا در تمام کشورها با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد شد.

طبق شایعات، گوشی‌های سری گلکسی S24 در ژانویه سال آینده میلادی به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.