Ambient Photonics از پیشگامان توسعه‌ی سلول‌های خورشیدی در نور کم و فضاهای داخلی قصد دارد جدیدترین دستاوردهایش را در CES 2024 به‌نمایش بگذارد. این شرکت ادعا می‌کند با سلول‌های خورشیدی منحصر‌به‌فرد حساس به رنگ (DSSC) تا سه برابر قدرت بیشتری نسبت‌ به راهکارهای رقیب ارائه می‌دهد و به‌لطف ترکیب مولکولی خاص، حتی در تاریک‌ترین شرایط می‌تواند برق تولید کند.

سرمایه‌گذاری‌های اولیه روی Ambient Photonics را آمازون و چند شرکت پیشرو دیگر در حوزه‌ی فناوری انجام داده‌اند تا با ارائه‌ی راهکارهای مدرن بتوانند نیاز به باتری‌های یک‌بار مصرف یا قابل‌شارژ را از بین ببرند و بازار را متحول کنند.

بیتس مارشال، بنیانگذار و مدیرعامل Ambient Photonics با انتشار بیانیه‌ی رسمی گفت: «در دنیای امروز، لوازم الکترونیکی به انرژی مداوم نیاز دارند که اغلب از طریق باتری‌های یک‌بار مصرف یا قابل‌شارژ به‌دست می‌آید. انرژی خورشید از مدت‌ها قبل به‌عنوان گزینه‌ای جذاب برای برخی دستگاه‌های برقی کم‌مصرف ازجمله ماشین‌حساب یا اسباب‌بازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد اما پیشرفت‌های علمی Ambient Photonics برای توسعه‌ی فناوری سلول‌های خورشیدی با کارایی بالا برای دستگاه‌های الکتریکی پر استفاده توسعه یافته است.»

مارشال در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «قدرت نور محیطی، کلید دستیابی به انرژی پایدار است که میلیاردها باتری از محل دفن زباله‌ها دور خواهد کرد و در کاهش انتشار کربن به شرکت‌ها نیز نقش مهمی خواهد داشت.»