از لحاظ تاریخی، بزرگترین اقتصادهای جهان بر تجارت بین المللی خارج از کشور نیز تسلط داشته اند.

این اینفوگرافیک از داده های موسسه استفاده می کند پترسون در مورد اقتصاد بین الملل (PIIE) و سازمان تجارت جهانی تهیه شده نشان می دهد که چگونه سهم صادرات جهانی بر حسب ارزش طی 150 سال گذشته برای برخی از بزرگترین قدرت های جهان تغییر کرده است.

اندازه صادرات بزرگترین صادرکنندگان جهان به تفکیک کشورها + اینفوگرافیک

سهم صادرات کالا بین 1870 تا 2022

در قرن نوزدهم، بریتانیا ثروتمندترین و پیشرفته ترین اقتصاد جهان بود. این اقتصاد همچنین صنعتی ترین اقتصاد جهان بود و یک سوم جمعیت آن در بخش تولید شاغل بودند.

در نتیجه، کالاهای نهایی بریتانیا به قدری کارآمد و ارزان تولید می شوند که به طور گسترده در سراسر جهان خرید و فروش می شوند و تقریباً در هر بازار دیگری به راحتی یافت می شوند.

علاوه بر این، امپراتوری بریتانیا از مستعمرات خود سود می برد و هند تا پایان قرن 42 درصد از صادرات آن را به خود اختصاص می داد.

در این دوره، بریتانیای کبیر بر صادرات کالا تسلط داشت و پس از آن آلمان:

پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در صادرات از بریتانیا و آلمان پیشی گرفت.

بر خلاف اروپا و بسیاری از سایر نقاط جهان که تحت تأثیر جنگ و مشکلات اقتصادی قرار داشتند، ایالات متحده که از نظر تخریب فیزیکی نسبتاً آسیب ندیده بود، با پایگاه صنعتی بسیار تقویت شده ظهور کرد.

ظهور آسیایی ها از دهه 1980 تا کنون

در دهه های 1980 و 1990، ژاپن شاهد رشد سریع صادرات، عمدتاً کالاهای الکترونیکی بود و به یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده تبدیل شد.

امروزه چین بر بازار تجارت تسلط دارد و تقریباً 15 درصد از کل کالاها را به خود اختصاص داده است.

صنعت تولید چین در تولید تقریباً همه چیز، از اقلام ساده خانگی گرفته تا قطعات یکپارچه در خودروسازی، به «پیشگام» تبدیل شده است. برخی از محصولات اصلی ساخت چین عبارتند از:

  • ابزار دقیق
  • یک نیمه هادی یا نیمه هادی ها
  • ماشین آلات صنعتی، کامپیوتر و گوشی های هوشمند

از سال 1948، صادرات جهانی کالا از 59 میلیارد دلار به 24.3 تریلیون دلار در سال 2022 وارد شد.