بر اساس اطلاعات فاش شده، بازی انحصاری Horizon Forbidden West که برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شده است، 212 میلیون دلار هزینه برای سونی داشته و تولید آن 5 سال به طول انجامیده است. ناگفته نماند که هزینه تولید بازی محبوب The Last Of Us Part II نیز به 220 میلیون دلار رسید.

سال گذشته، سونی اعلام کرد Horizon Forbidden West 8.4 میلیون نسخه و The Last Of Us Part II 10 میلیون نسخه فروختند. تحلیلگران می گویند سود سونی از هر بازی به نزدیک به 300 میلیون دلار رسیده است.

اطلاعات مربوط به هزینه های ساخت بازی سونی در یک سند دادگاهی که توسط مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ارائه شده است، فاش شد. اعداد با سحر و جادو پاک شدند. اما پس از اسکن اسناد، مشاهده اعداد ممکن شد.

گزارش های متناقض طولانی می گویند که هزینه ساخت بازی های بزرگ به طور چشمگیری افزایش یافته است. اما این هزینه ساخت یک راز تجاری است و توسعه دهندگان همیشه سعی می کنند از افشای آنها جلوگیری کنند.

طبق گزارش Axios، هزینه ساخت بازی های بزرگ کمتر از فیلم های هالیوودی نیست. چند فیلم با بودجه 200 میلیون دلاری تولید شده است. در سال 2020، مدیر سابق استودیو پلی استیشن از افزایش هزینه ساخت بازی ها انتقاد کرد و خواستار تولید بازی های ارزان تر شد.