گوگل در نوامبر 2023 (آبان و آذر 1402) با انتشار برنامه زمانی اعلام کرد که قصد دارد از پلتفرم Chrome Manifest V2 به پلتفرم Manifest V3 منتقل شود. جدیدترین استاندارد افزونه‌های Chrome در تاریخ 3 ژوئن (14 ژوئن) در کانال‌های تست Chrome و Dev و Canary منتشر می‌شود. این تغییرات در نسخه پایدار در اوایل سال 2025 اجرا می شود.

مانیفست فایلی است که تمام اطلاعات لازم در مورد افزونه های کروم را به مرورگر گوگل کروم شما اضافه می کند. این اطلاعات شامل نام برنامه افزودنی، شماره نسخه آن، مجوزهای مورد نیاز برای کار با برنامه افزودنی و نسخه‌های Chrome است که برنامه افزودنی با آن سازگار است.

افزونه‌های قدیمی‌تر Chrome که اکنون روی Manifest V2 کار می‌کنند، پس از انتشار Manifest V3 غیرفعال خواهند شد. چندین مسدودکننده تبلیغات محبوب نیز در میان این افزونه های قدیمی هستند.

گوگل می گوید که 85 درصد از افزونه های فعال در فروشگاه وب گوگل کروم در Manifest V3 هستند و حذف نخواهند شد. AdBlock، Adblock Plus، uBlock Origin و AdGuard از جمله افزونه هایی هستند که Manifest V3 از آنها پشتیبانی می کند.

غول فناوری قصد ندارد پلاگین های Manifest V2 را فوراً غیرفعال کند و فرآیند غیرفعال سازی افزونه از ماه آینده آغاز خواهد شد. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، کاربران ابتدا یک پیام هشدار در صفحه مدیریت افزونه های خود مشاهده می کنند که از آنها می خواهد Manifest V3 را دانلود کنند.