آخرین نسخه سیستم عامل کروم (M124) با چندین بهبود عملکردی از جمله راه‌اندازی سریع‌تر حالت Split Screen و توانایی مدیریت ترافیک وب منتشر شد. این به روز رسانی شامل تغییرات دیگری مانند طراحی مجدد UI تنظیمات و به روز رسانی کنترل های حرکت است.

ویژگی جدید راه اندازی حالت تقسیم صفحه برای کاربران ویندوز آشنا به نظر می رسد. هنگامی که یک برنامه را به یک سمت صفحه منتقل می کنید، پیش نمایش برنامه های دیگر در سمت دیگر ظاهر می شود و در این صورت با انتخاب یکی از برنامه ها، آن را در کنار اولین برنامه قرار می دهید.

گزینه‌های مربوط به ویژگی جدید تقسیم صفحه سیستم عامل Chrome در تنظیمات > تنظیمات برگزیده سیستم > ویندوز و میزها قرار دارند.

9to5Google

گوگل کیفیت خدمات Wi-Fi (QoS) را به کروم بوک ها اضافه کرده است. ایده پشت این ویژگی شبیه به ویژگی QoS در روترها است، به عبارت دیگر، Chromebook شما مواردی مانند تماس‌های ویدیویی و بازی‌های آنلاین را در صورت اشغال شبکه Wi-Fi در اولویت قرار می‌دهد.

سیستم عامل Chrome اکنون از قفل حامل پشتیبانی می‌کند، به این معنی که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند Chromebook را به شما بفروشند که فقط می‌تواند با خدمات آنها استفاده شود. البته، از نظر تئوری، پس از پرداخت هزینه لپ‌تاپ یا پایان قرارداد، شرکت مخابراتی می‌تواند قفل Chromebook را باز کند.

به‌روزرسانی جدید سیستم عامل کروم، برنامه تنظیمات را با سبک طراحی Google Material You مطابقت می‌دهد و ساختاری مشابه با منوی تنظیمات گوشی هوشمند به آن می‌دهد. همچنین یک حرکت دوانگشتی جدید برای رد اعلان‌ها در صفحه لمسی وجود دارد و ChromeOS اکنون از چرخش وب‌کم، شیب و زوم دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

گوگل همانند اکثر به‌روزرسانی‌های خود، نسخه جدید سیستم‌عامل کروم را برای همه عرضه نمی‌کند، اما در روزهای آینده نسخه M124 را برای کروم‌بوک‌های سازگار عرضه خواهد کرد.