نوار آدرس مرورگر کروم که با نام OmniBox شناخته می شود، به روز رسانی مهمی دریافت کرده است. این به‌روزرسانی به نوار آدرس Google Chrome کمک می‌کند تا پیشنهادات دقیق‌تر و مرتبط‌تری نسبت به قبل ارائه کند.

نوار آدرس Google Chrome قبلاً برای ارائه آدرس‌های پیشنهادی به فرمول‌های دست‌ساز متکی بود. اما این فرمول‌ها به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نبودند تا بتوانند با موقعیت‌های مختلف کاربر بهبود یابند.

گوگل برای ارائه پیشنهادات بهتر، مدل های یادگیری ماشینی را در نوار آدرس مرورگر کروم قرار داده است. مدل‌های یادگیری ماشینی می‌توانند قبل از پیشنهاد یک صفحه وب جدید، زمان آخرین بازدید کاربر را در نظر بگیرند.

اگر کاربر پس از چند ثانیه صفحه ای را ترک کند یا با آن تعاملی نداشته باشد، مدل هوش مصنوعی به آن URL امتیاز کمتری می دهد و آن را در اولویت های پایین تری در نتایج جستجوی بعدی قرار می دهد.

گوگل قصد دارد نسخه های تخصصی مدل هوش مصنوعی را برای محیط ها و سناریوهای خاص مانند کاربران موبایل، کاربران سازمانی و کاربران دانشگاه آموزش دهد. این شرکت معتقد است که مدل‌های جدید هوش مصنوعی می‌توانند سیگنال‌های جدیدتری را در طول زمان جمع‌آوری کنند.