گوگل در تلاش است تا قابلیت های جدیدی را به هوش مصنوعی خود بیافزاید و این فناوری را با محصولات فعلی خود ادغام کند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی این شرکت به کاربران کمک می‌کند تا پیراهن موجود در فروشگاه‌های آنلاین را حدس بزنند، این پیراهن چگونه با اندام آن‌ها می‌آید و کدام اندازه برای آنها مناسب‌تر است.

گوگل یکی از جدیدترین قابلیت های مربوط به خرید آنلاین را معرفی کرده است که Virtual Try-on نام دارد. اساسا، این شرکت اقلامی را از برندهای لباس می گیرد و از سیستم تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای قرار دادن نسخه ای از آن لباس روی مجموعه ای از 40 تیپ مختلف بدن استفاده می کند. شکل بدن انسان از XXS تا 4XL متغیر است. اگرچه غول جستجوی اینترنتی به Gizmodo گفت که این ویژگی در حال حاضر فقط برای لباس های زنانه در دسترس است، از امروز همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

کاربران هنگام جستجوی برخی از لباس ها، دکمه Try on Patterns را در تصویر اول مشاهده خواهند کرد. سپس گوگل مجموعه‌ای از اندازه‌ها از XS تا L و XL را روی تعداد زیادی نمونه قرار می‌دهد. این شرکت قاطعانه اعلام کرد که ویژگی جدید برای افرادی مناسب است که احساس می کنند خرید آنلاین لباس چندان کاربردی نیست زیرا مشخص نیست که لباس مورد نظر چگونه با اندام آنها می آید. ظاهراً هوش مصنوعی این شرکت نحوه پوشیدن، تا شدن، کشیده شدن یا حتی چروک شدن لباس ها را در نظر می گیرد.

مدل مورد استفاده برای آزمایش مجازی بر اساس مدل Google Image کار می کند. هوش مصنوعی گوگل تصویر مدل و لباس را به دو شبکه عصبی مجزا می فرستد تا برای ایجاد تصویر نهایی، اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مدل هوش مصنوعی مذکور بر اساس مجموعه داده بخش خرید آنلاین گوگل که شامل بیش از 35 میلیارد لیست محصول است، آموزش داده شده است.

برخی از مدل‌هایی که در پیش‌نمایش‌های گوگل نشان داده شده‌اند، پیراهن‌هایشان را در شلوار خود فرو کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر آن‌ها را روی شلوار خود می‌پوشند. هیچ گزینه ای برای مشخص کردن نحوه ارائه هر لباس توسط هوش مصنوعی وجود ندارد. نیازی به گفتن نیست، هوش مصنوعی در واقع میزان خوب بودن یک پیراهن را پیش بینی نمی کند، بلکه نشان می دهد که چگونه با افراد با اندازه های مختلف تناسب دارد.

ویژگی‌های آزمایشی مجازی در حال حاضر محدود است. در حال حاضر تنها برخی از برندها مانند H&M، LOFT، Everlane و Anthropogie با گوگل همکاری می کنند. این شرکت انتظار دارد برندهای پوشاک بیشتری در طول زمان از هوش مصنوعی استفاده کنند. ویژگی ذکر شده در نهایت برای انواع پوشاک زنانه و مردانه استفاده خواهد شد. یعنی 80 تصویر مختلف از مدل های واقعی وجود دارد که لباس های ساخته شده با هوش مصنوعی را نشان می دهد و در واقع پوشیدن لباس هایی در اندازه های مختلف را با دقت بسیار بالایی شبیه سازی می کند.