مدیاتک سعی می کند هر ساله پردازنده های قدرتمندتری نسبت به رقبایی مانند کوالکام، سامسونگ و اپل ارائه دهد. در همین حال، به زودی شاهد عرضه Mediatek Dimension 9400 خواهیم بود.

مدیاتک اخیراً Dimensity 9300+ را به عنوان نسخه بهتری از چیپست پرچمدار خود معرفی کرده است. نسخه جدید در اوایل این ماه معرفی شد و علیرغم اینکه چیپست Dimensity 9400 نسبتا جدید است، شایعه شده است که چیپ پرچمدار بعدی مدیاتک اواخر امسال معرفی خواهد شد.

پیش از این، مشاور محترم Digital Chat Station جزئیاتی را در مورد چیپست جدید به اشتراک گذاشته بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده مدیاتک دیمنسیتی 9400 دارای شماره مدل MT6991 خواهد بود و انتظار می رود از نسل دوم N3E 3 نانومتری TSMC استفاده کند. گفته می شود که تا 34 درصد مصرف انرژی کمتری ارائه می دهد. این یک پیشرفت جالب است زیرا به MediaTek اجازه می دهد تا عملکرد تهاجمی را با چیپست همه کاره ارائه دهد.

MediaTek Dimensity 9400 ساختار هسته بزرگی را در مقایسه با مدل قبلی خود حفظ خواهد کرد. طبق شایعات، چیپست آینده دارای 1 هسته ARM Cortex-X925 با کلاک 3.4 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین انتظار داریم 3 هسته ARM Cortex-X4 و 4 هسته ARM Cortex-A725 به بقیه بپیوندند. درست مانند سری های Dimensity 9300/9300+ فعلی، Dimensity 9400 بعدی هسته های کم مصرف Cortex-A520 را حمل نخواهد کرد. با این حال، ما انتظار داریم مدیاتک تعادل بین قدرت و انرژی را حفظ کند و فرآیند تولید 3 نانومتری جدید مطمئنا به این امر کمک خواهد کرد.

معماری اولیه Dimensity 9400 در اوایل سال جاری فاش شد. با این حال، با رونمایی از هسته های جدید ARM v9.2، می دانیم که هسته Cortex-X5 وجود نخواهد داشت. به هر حال، هسته های بزرگ جدید ARM Cortex-X925 نام دارند. یک تست اولیه Geekbench انجام شده است که نسخه آزمایشی این چیپست را نشان می دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در هر دو بخش CPU و GPU از Snapdragon 4 Gen 4 بهتر عمل خواهد کرد. با این حال، دیدن عملکرد بهتر این چیپست در بنچمارک ها جای تعجب نخواهد داشت. معماری هسته تماماً بزرگ مطمئناً به آن برتری نسبت به سایر چیپ‌ست‌ها می‌دهد.

MediaTek Dimension 9400 قدرتمندتر از همیشه است

ما هنوز چند ماه با عرضه Dimensity 9400 فاصله داریم که انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال 2024 برگزار شود. بنابراین انتظار داریم جزئیات بیشتری در ماه های آینده منتشر شود.

خبر دیگر، مدیاتک به زودی از جدیدترین پردازنده پرچمدار خود با نام Dimension 9400 رونمایی خواهد کرد. در میان مشتریان این تراشه، کسی جز برندهای چینی نیست.

سری Vivo X پرچمدار ارائه شده توسط این شرکت چینی است. این مدل یک سیستم دوربین شگفت انگیز و سایر سخت افزارهای سطح بالا را به ارمغان می آورد که رقابت قابل توجهی را در بازار ایجاد می کند. ویوو X100 Ultra و X100s را در این ماه در چین عرضه کرد. ما اکنون شروع به دریافت اطلاعات در مورد سری Vivo X200 کرده ایم.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات زیر فقط شایعه است و نباید به آنها اعتماد کرد. با این حال، این خبر برای طرفداران Vivo جالب خواهد بود.

این نشت جدید از وب سایت و کاربر SmartPikachu منتشر شده است. او یک افشاگر معروف با پیش بینی های بسیار دقیق از جمله پیش بینی های Xiaomi 14 Ultra است. با این حال، مانند هر گزارش دیگری، مهم است که با احتیاط ادامه دهید. افشای جدیدی در مورد سری Vivo X200 نشان می دهد که این اولین محصول با پردازنده Dimensity 9400 خواهد بود.

برای کسانی که نمی دانند، Dimensity 9400 پردازنده پرچمدار بعدی مدیاتک است. این گوشی در مقابل تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهارم کوالکام و گوشی های پرچمدار قدرتمند قرار خواهد گرفت. از این رو، تبلیغات برای این پردازنده زیاد است. مدیر عامل مدیاتک، کای لیکسینگ، قبلا تراشه Dimensity 9400 را به اشتراک گذاشته بود.

به نظر می رسد که این اولین پردازنده مدیاتک خواهد بود که بر روی گره 3 نانومتری پیشرفته (N3E) TSMC ساخته شده است. این یک ارتقاء قابل توجه از Dimensity 9300 با گره قدیمی N4P است. بنابراین، تراشه نسل بعدی نوید بهبودهای قابل توجهی در عملکرد و کارایی را می دهد.

منبع

به این پست امتیاز دهید