انتظار می رود درآمد مدیاتک در سال جاری از سال 2023 حدود 50 درصد رشد کند که ظاهراً به دلیل فروش بالای تراشه های پرچمدار گوشی های هوشمند است. در همین حال، چیپست Dimension 9300 به وضوح عملکرد خوبی داشت و برای مدیاتک سودآور بود.

ریک تسای، مدیر عامل مدیاتک، انتظار دارد که درآمد سالانه این شرکت 14 تا 16 درصد افزایش یابد. حاشیه سود ناخالص مدیاتک در سه ماهه اول سال 2024 به میزان 52.4 درصد افزایش یافت که نسبت به سه ماهه چهارم سال 2023، 4.1 درصد افزایش داشت.

سود سه ماهه Mediatech 4.35 میلیارد دلار بود که 22.9٪ افزایش داشت. مدیر عامل این شرکت تخمین می زند که فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2024 به 1.2 میلیارد دستگاه برسد.

پیشروترین رشد درآمد چیپست تلفن Mediatek در سال 2024

ریک تسای می گوید مدیاتک وضعیت مالی خوبی را شاهد خواهد بود. با عرضه Dimension 9400، احتمالاً شرایط بهتری ایجاد خواهد شد و انتظار می رود وضعیت شرکت بهبود یابد.

به جز گوگل و اپل، تقریبا اکثر سازندگان دستگاه های تلفن همراه با مدیاتک همکاری می کنند. این مشکل به سودآوری این شرکت تایوانی کمک می کند. مطمئناً کمی عجیب به نظر می رسد، اما این سازنده چیپست آمار فروش قابل توجهی را برای Dimension 9300 برای سه ماهه جاری منتشر نکرده است. البته اطلاعات قبلی در این زمینه منتشر شده بود که از افزایش 70 درصدی درآمد در سال 2023 خبر می داد. تخمین زده می شود که چیپست مربوطه به تنهایی توانسته چنین رشدی را ایجاد کند و بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

اعداد نشان می دهد که شرکت های بیشتری آماده استفاده از Dimension 9400 در گوشی های آینده خود هستند. Vivo اعلام کرد که از این تراشه در تلفن های همراه خود استفاده خواهد کرد. با توجه به حجم فروش موبایل در بازارهای جهانی، پیش بینی می شود وضعیت مالی مدیاتک در سال جاری بهبود بیشتری پیدا کند.