در ماه‌های آینده، اینتل نسل چهاردهم پردازنده‌های تازه‌سازی Raptor Lake را برای رایانه‌های رومیزی عرضه خواهد کرد. بر اساس شایعات قبلی، بهبود پردازنده های نسل چهاردهم نسبت به نسل سیزدهم جای تعجب نخواهد داشت، اما به لطف تغییرات جدید، اینتل می تواند بهتر از قبل با تراشه های AMD و Ryzen 7000X3D در زمینه بازی رقابت کند.

در ویدئوی جدید، کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead اولین آمار عملکرد پردازنده های سری Raptor Lake Refresh را فاش کرد. بر اساس ادعای این کانال، قدرت پردازنده های جدید در پردازش تک رشته ای چهار تا هشت درصد و در پردازش چند رشته ای بین هشت تا ۱۵ درصد افزایش می یابد. با این پیشرفت، تازه سازی Raptor Lake احتمالا قدرتمندتر از Ryzen 7000X3D به نظر می رسد. Ryzen 7000X3D خانواده ای از پردازنده های بازی AMD است.

اینتل اخیرا اعلام کرد که جایگزین Core i در نام پردازنده های Core خود خواهد شد. اما ظاهرا پردازنده های سری Reptor Lake refresh همچنان از عبارت Core i استفاده خواهند کرد. بنابراین، نامگذاری جدید تنها در مدل لپ تاپ پردازنده های نسل چهاردهم (خانواده Meteor Lake) استفاده خواهد شد. تازه‌سازی Raptor Lake آخرین سری پردازنده‌های اینتل است که با نام Core i عرضه می‌شوند.

Moore’s Law is Dead می گوید بعید است که پردازنده Core i9-14900K پرچمدار قادر به ارائه فرکانس بالای 6.2 گیگاهرتز باشد و “بسیار بعید” است که از 6.3 گیگاهرتز فراتر رود. پردازنده Intel Core i9-13900KS فرکانس بالای 6.0 گیگاهرتز را ثبت می کند.