مدیاتک هر سال نسل جدیدی از پردازنده‌های خود را معرفی و عرضه می کند. در این بین باید به پردازنده تازه معرفی شده مدیاتک Dimensity 8250 اشاره کرد که بزودی در گوشی های هوشمند مورد استفاده است.

مدیاتک Dimensity 8250 توسط این شرکت معرفی شده است. پردازنده جدید بر اساس فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC ساخته شد. دارای یک مودم کاملاً یکپارچه 5G، پشتیبانی از پردازش هوش مصنوعی (AI) و قابلیت‌های پردازش تصویر بهبود یافته است. بر اساس مشخصات، چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 دارد.

همچنین به واحد پردازش گرافیکی Mali-G610 MC6 (GPU) مجهز شده است. قابل ذکر بوده که Dimensity 8250 کمتر از یک هفته پس از رونمایی این غول فناوری از چیپست پرچمدار مدیاتک Dimensity 9300+ رونمایی شد. طبق اعلام این شرکت در وب سایت خود، Dimensity 8250 جدید یک تراشه هشت هسته ای با هسته Arm Cortex-A78 دارای فرکانس 3.1 گیگاهرتز و سه هسته دیگر Arm Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز است. علاوه بر این، دارای چهار هسته Arm Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Arm Mali-G610 MC6 هم می باشد.

چیپست Dimensity 8250 از رم 6400 مگابیت بر ثانیه LPDDR5 چهار کاناله و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می کند. این چیپست قابلیت های دوربین را نیز افزایش داده است. طبق گفته این شرکت، مدیاتک Dimensity 8250 می تواند از سنسورهای دوربین اصلی تا 320 مگاپیکسل پشتیبانی کند. همچنین می‌تواند سیستم دوربین عقب سه‌گانه را بر عهده بگیرد.  علاوه بر این، از هوش مصنوعی برای کاهش نویز در تصاویر استفاده می کند و می تواند تا 2 برابر زوم بدون نقص ارائه دهد. برای ضبط ویدیو، می‌تواند از ضبط‌های تا رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. همچنین وضوح 1080p و فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه با لرزشگیر الکترونیکی لرزشگیر (EIS) را ارائه می دهد.

با توجه به قابلیت‌های هوش مصنوعی، پردازنده موبایل جدید می‌تواند وظایف اختصاصی هوش مصنوعی و پردازش فیوژن را انجام دهد. بدون افشای امتیازات، این شرکت ادعا کرد که پردازنده موبایل جدید عملکرد معیار ETHZ “عالی” را نشان می دهد. علاوه بر این، همچنین گفته می‌شود که نیازهای برق برندهای گوشی‌های هوشمند را در انفجارهای کوتاه، محدودیت‌های حرارتی و سناریوهای حساس به انرژی برآورده می‌کند.

جدا از این، تراشه مدیاتک Dimensity 8250 با پشتیبانی از نمایشگر حداکثر 120 هرتز WQHD+ یا 180 هرتز FHD+ ارائه می شود. همچنین از پردازش ویدیوی +HDR10 پشتیبانی می کند. با رسیدن به اتصال، یک مودم 5G کاملاً یکپارچه با پشتیبانی از شبکه‌های SA، NSA و 3CC زیر 6 گیگاهرتز دریافت می‌کند. همچنین دارای سه باند Wi-Fi 6E با حداکثر سرعت پایین لینک 4.7 گیگابیت بر ثانیه و اتصال بلوتوث 5.3 است.

پردازنده مدیاتک Dimensity 8250 از راه رسید

در دیگر خبرها مدیاتک هر سال نسل جدیدی از پردازنده های خود را معرفی و عرضه می کند. در این بین انتظار داریم بزودی شاهد معرفی پردازنده دیمنسیتی 9400 پرچمدار باشیم.

هسته Cortex-X5 همچنین به چیپست موبایل پرچمدار مدیاتک، Dimensity 9400، نیرو می دهد. اکنون Dimensity CT-X1 روی Geekbench ظاهر شده است، احتمالاً از یک دستگاه آزمایشی و نشان می دهد که Cortex-X5 چه توانایی هایی دارد. این تراشه 1606 امتیاز در تک هسته ای و 5061 امتیاز در تستهای چند هسته ای در Geekbench به دست آورد. این امتیازات از رقبایی مانند کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 و حتی Dimensity 9300 خود مدیاتک کمتر است.

اما به گفته افشاگر Digital Chat Station، این احتمالاً به دلیل فرکانس پایین‌تر هسته Cortex-X5 در CT-X1 است که در فرکانس ۲.۱۲ گیگاهرتز کار می‌کند. افشاگر همچنین تصریح می کند که این یک نمونه آزمایشی از چیپست است. علی‌‌رغم سرعت فرکانس پایین تر، گزارش ها حاکی از آن است که IPC (دستورالعمل در هر ساعت) Dimensity 9400 نزدیک به تراشه A17 Pro اپل خواهد بود و حتی از کوالکام Snapdragon 8 Gen 4 که دارای هسته های سفارشی Oryon است، پیشی خواهد گرفت.

DCS همچنین پیشنهاد می‌کند که Dimensity 9400 ممکن است ابتدا در گوشی‌های هوشمند Vivo و سپس مدل Oppo عرضه شود. اما به خاطر داشته باشید که عملکرد Dimensity CT-X1 لزوماً عملکرد نهایی Dimensity 9400 را منعکس نمی کند. سرعت فرکانس نهایی و بهینه سازی در 9400 به طور قابل توجهی بر امتیازات معیار آن تأثیر می گذارد.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید