در تورهای لحظه آخری چه امکاناتی ارائه می‌شود؟

برخی از افراد این تصور را دارند که تورهای لحظه آخری به دلیل ارزان‌تر بودن از نظر امکانات و کیفیت خدمات با تورهای معمولی تفاوت دارند؛ این تصور کاملا اشتباه بوده و کلیه امکانات و خدماتی که در تور به مسافران ارائه می‌شود مشابه با تورهای معمولی خواهد بود. در واقع تور لحظه آخری همان تور مسافرتی معمولی است که به دلایل مختلف و عدم تکمیل ظرفیت مسافران در بازه زمانی نزدیک به شروع برنامه با قیمت پایین‌تر و با هدف تکمیل ظرفیت به فروش می‌رسد. این کار باعث می‌شود که برنامه تور لغو نشده و به این ترتیب برگزار کننده نیز دچار زیان‌دهی نشود.

در تورهای مسافرتی شرایط به این شکل است که معمولا برگزار کننده یا آژانس‌های مسافرتی، پرواز را به صورت چارتر خریداری می‌کنند، به بیان ساده‌تر این آژانس‌ها تمام صندلی‌های یک هواپیما را برای یک مقصد مشخص اجاره می‌کنند. همچنین برگزار کننده به منظور اسکان و اقامت مسافران، واحدهای اقامتی در هتل را به صورت ضمانتی خریداری می‌کند.

در نهایت با اضافه کردن خدماتی مانند گشت شهری و غیره، آن را به صورت یک پکیج به مسافران می‌فروشند. به همین دلیل زمانی که ظرفیت تور به حد نصاب نمی‌رسد، برگزار کننده در لحظات آخر تور را با قیمت ارزان‌تر و به امید تکمیل شدن ظرفیت به فروش می‌رسانند؛ از این رو تغییری در خدمات و امکانات تور رخ نمی‌دهد.

مزایای خرید تور لحظه آخری

تور لحظه آخری یکی از بهترین راه‌های سفر با قیمت مناسب و ارزان‌تر محسوب می‌شود اما به دلیل مدت زمان کمی که بین خرید تا اجرای تور وجود دارد، افرادی که قصد دارند با استفاده از خدمات این تورها به سفر تفریحی بروند، باید از آمادگی کامل برای سفر برخوردار باشند.

در واقع این افراد باید پاسپورت با مدت اعتبار کافی در اختیار داشته باشند و تا پس از رزرو تور برگزار کننده بتواند در مدت زمان کم نسبت به خرید بلیط و در صورت نیاز اخذ ویزای مسافرتی اقدام کند. اگر جزو علاقمندان به سفر با تورهای لحظه آخری هستید می‌توانید در سایت علی بابا بهترین تورها را مشاهده کرده و در صورت تمایل نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.