گوگل در Google I/O ماه می 2023 اعلام کرد که اندروید 14 از فرمت Ultra HDR برای عکس ها و فیلم ها پشتیبانی می کند. این فرمت که در اندروید 14 بتا 2 معرفی شد، از تصاویر 10 بیتی HDR پشتیبانی می کند و گفته می شود که با تصاویر استاندارد JPEG سازگاری کامل دارد.

این بدان معنی است که تصاویر Ultra HDR را می توان در هر دو صفحه غیر HDR و HDR نمایش داد. در صفحه‌های غیر HDR، تصاویر به صورت SDR نمایش داده می‌شوند، اما در صفحه‌های HDR، رنگ‌ها و کنتراست رویت می‌شوند.

طبق گزارش AssembleDebug، گوگل اکنون در حال آزمایش پشتیبانی Ultra HDR برای Google Photos است. شواهد این امر از نسخه کد ساخت جدید، v6.51.0.561138754 است که در اواخر ماه اوت در Google Photos مشاهده شد. AssembleDebug نسخه کد را با چند رشته به پشتیبانی Ultra HDR برای Google Photos پیدا کرد. HDR یا محدوده دینامیکی بالا، با نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و روشنایی، کیفیت تصویر و ویدیوی بهتری را نسبت به SDR یا محدوده دینامیکی استاندارد ارائه می‌کند.

این روزها گوشی های هوشمند دارای آخرین ویژگی ها هستند، از جمله دوربین ها و نمایشگرهایی که از استانداردهای HDR پشتیبانی می کنند. به همین دلیل است که فوق العاده بوده UltraHDR به Google Photos می آید. UltraHDR به شما امکان می دهد از دوربین و نمایشگر گوشی خود نهایت استفاده را ببرید و همچنین فرمت JPEG را حفظ می کند، بنابراین عکس های شما همچنان در دستگاه های قدیمی تر عالی به نظر می رسند.

ظاهرا، گوگل با غول های تراشه مانند کوالکام کار می کند تا SoC های خود را برای UltraHDR بهینه کند. آنها همچنین UltraHDR را به فرمت پیش‌فرض برای آپلود، پشتیبان‌گیری، ویرایش، اشتراک‌گذاری و دانلود عکس‌ها در Google Photos تبدیل می‌کنند.

Ultra HDR در راه گوگل فوتوز

در اخباری مرتبط اپل به دلیل ارائه پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر برای دستگاه های خود مشهور است. شش سال یا بیشتر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای آیفون‌های خود ارائه می‌دهد که باعث می‌شود کاربران برای مدت طولانی به دستگاه‌های خود تکیه کنند. با این حال، از سوی دیگر، همتایان اندرویدی غول کوپرتینویی از این جنبه عقب مانده اند. در حالی که گوگل مسئول تغییرات و ویژگی های جدید در اندروید است، پشتیبانی نرم افزار چیزی است که در دست غول جستجو نیست، بلکه در مقابل OEMهای گوشی های هوشمند است. اکنون، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که گوگل ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را برای دستگاه‌های پیکسل خود ارائه دهد و در نتیجه طول عمر آنها را افزایش دهد.

گوگل در حال حاضر سه سال بروزرسان سیستم عاملی اصلی و پنج سال آپدیت امنیتی را برای دستگاه های پیکسل خود ارائه می کند. این خط‌مشی به‌روزرسانی نرم‌افزار با عرضه Pixel 6 در سال 2021 اجرایی کرد. بلافاصله پس از آن که بسیاری از برندها با ارائه بیش از 2 سال پشتیبانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌های منتخب، به این گروه پیوستند. این موارد شامل OPPO، OnePlus، Vivo و غیره می‌شود.

سامسونگ تنها برند است که متعهد به ارائه چهار سال آپدیت سیستم عاملی برای گوشی های خود است. با این حال، آخرین گزارش حاکی از آن بوده که ممکن است گوگل در حال پیشروی از شرکت کره جنوبی باشد. افراد حاضر در 9to5Google با استناد به یکی از منابع خود نشان می‌دهند که گوگل ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را برای سری‌های آینده پیکسل 8 ارائه دهد.

این غول جستجو در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پنج سال آپدیت سیستم عاملی روی دستگاه های خود با پردازنده Tensor است. چیپست اختصاصی این شرکت در حال حاضر قادر به دریافت پنج سال آپدیت نرم افزاری است. با این حال، باید دید که آیا Pixel 6 واقعاً دو سال آپدیت سیستم عاملی اضافی را در مقایسه با سه سال تضمین شده هنگام عرضه دریافت می‌کند یا خیر.

منبع

به این پست امتیاز بدید