پس از اضافه‌شدن درگاه پرداخت مستقیم به فورتنایت، گوگل این بازی را از پلی استور حذف کرد. در واکنش به حذف‌شدن فورتنایت، شرکت اپیک گیمز با شکایت از گوگل، پرونده را به دادگاه برد. حدوداً ۱۰ ماه پیش تاریخ برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه اپیک گیمز و گوگل مشخص شد: ۶ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۶ آبان ۱۴۰۲).

در فاصله‌ی حدوداً یک ماه تا برگزاری جلسه‌ی دادگاه، فهرست مقدماتی افرادی که باید شهادت دهند اعلام شده است. اپیک گیمز نام ۵۳ نفر را به‌عنوان حاضران در دادگاه یا کسانی که احتمال می‌رود حاضر شوند، مشخص کرد. در بین این افراد نام سوندار پیچای، روث پورت و تیم سوئینی به چشم می‌خورد؛ این سه به ترتیب مدیرعامل گوگل، مدیر ارشد مالی گوگل و مدیرعامل اپیک گیمز هستند.

اندی رابین، از خالقان سیستم‌عامل اندروید و برند اسنشال، یکی دیگر از افراد حاضر در فهرست اپیک گیمز محسوب می‌شود. رابین تا سال ۲۰۱۴ کارمند گوگل بود و پس از اتهامات سوءرفتار جنسی، این شرکت را ترک کرد. حضور اندی رابین در دادگاه هنوز قطعی نشده است.

نیک سیرز که به اندی رابین برای خلق اندروید کمک کرد و در سال ۲۰۱۳ از گوگل خارج شد، دیگر فردی است که احتمالاً در دادگاه حضور پیدا می‌کند. ریچ ماینر، یکی از دیگر از خالقان اندروید، احتمالاً توسط گوگل به دادگاه فراخوانده می‌شود. او همچنان در گوگل فعالیت می‌کند.

اپیک گیمز می‌گوید که گوگل پلی رفتار انحصارگرایانه دارد. بر اساس ادعای اپیک گیمز، پس از خروج این شرکت از پلی استور، گوگل کمپین ضدرقابتی جدیدی به راه انداخت تا اجازه ندهد که سایر توسعه‌دهندگان در مسیر مشابه اپیک گیمز قدم بردارند. ظاهراً گوگل برای جلوگیری از خروج برخی توسعه‌دهنده‌ها، میلیون‌ها دلار به آن‌ها پرداخت کرده است.