مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در کنفرانس مالی جدید این شرکت گفت شبکه‌ی اجتماعی تردز حالا نزدیک‌به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد؛ آن هم در شرایطی که تنها سه ماه از انتشار اولیه‌اش می‌گذرد.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، زاکربرگ گفت که او و همکارانش در متا از وضعیت فعلی Threads خشنودند و اگر این شبکه‌ی اجتماعی روند رشد را حفظ کند، در چند سال آینده به یک میلیارد کاربر دست پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل متا در سخنانش غیرمستقیم به ایکس (توییتر سابق) طعنه زد: «مدت‌ها فکر می‌کردم که باید اپلیکیشنی یک میلیارد نفری برای مکالمه‌ی عمومی ساخته شود که کمی مثبت‌تر باشد. به‌نظرم اگر چند سال دیگر همین روند را ادامه دهیم، شانس خوبی برای دست‌یابی به چشم‌اندازمان داریم.»

تعداد کاربر فعال ماهانه، شاید بهترین معیار برای سنجش عملکرد پلتفرم‌هایی مثل تردز و ایکس نباشد؛ چرا که حتی اگر کاربر همیشگی تردز نباشید اما برای چند ثانیه وب‌سایت یا اپلیکیشن تردز را باز کنید، به‌عنوان یکی از کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی شناخته خواهید شد.

ایکس، اصلی‌ترین رقیب تردز، در حال حاضر از ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه میزبانی می‌کند. ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، به‌ترتیب رهبر و مدیرعامل ایکس، گفته‌اند این شبکه‌ی اجتماعی ۲۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. متا آمار کاربران روزانه‌ی تردز را منتشر نکرده است.

تردز تنها چند هفته پس از آغازبه‌کار، به ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد؛ اما زمان زیادی نگذشته بود که بازدید این شبکه‌ی اجتماعی به‌شدت پایین آمد.

اکنون تردز در تلاش است با رشد ثابت و مداوم، روزبه‌روز به رقیب بهتری برای ایکس تبدیل شود. به‌دلیل قوانین سرسختانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، تردز همچنان برای کاربران اروپایی دردسترس نیست.

بزرگ‌ترین چالش فعلی متا، جذاب‌تر کردن تردز است تا کاربرانی که وارد پلتفرم مورد بحث می‌شوند، برای بازگشت به آن انگیزه داشته باشند. تفاوت تردز و توییتر در این است که پلتفرم جدید متا برخلاف شبکه‌ی اجتماعی ایلان ماسک، چندان روی خبررسانی متمرکز نیست؛ اما به گفته‌ی آدام موسری، رئیس تردز، این پلتفرم رویکرد ضدخبری نیز ندارد.