مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دیگری را تصویب کرد که تیک توک را در آمریکا ممنوع می کند مگر اینکه به شرکت های غربی فروخته شود. این مجلس در گذشته لایحه ای در این زمینه تصویب کرده بود، اما این لایحه جدید به گونه ای تهیه و ارائه شد که تاخیر در بررسی آن در مجلس سنا دشوارتر باشد.

در لایحه‌ای که بخشی از لایحه بزرگ‌تر مربوط به کمک‌های خارجی و تحریم‌ها علیه دشمنان خارجی است، قانون‌گذاران خواستار ممنوعیت TikTok در صورت عدم تحویل این پلت فرم به شرکت‌های غربی شدند. با توجه به اینکه این لایحه از جمله به کمک های مالی به اوکراین و جاهای دیگر می پردازد، سنا احتمالا زودتر آن را بررسی خواهد کرد.

لایحه جدید ممنوعیت TikTok در آمریکا با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت

لایحه قبلی مجلس نمایندگان همچنان در سنا در حال بررسی است و با واکنش های متفاوتی از سوی قانونگذاران مواجه شده است. برای مثال، ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنا، که کمیته‌اش معمولاً این پیشنهادها را قبل از اینکه به صحن علنی مجلس بیایند، بررسی می‌کند، واکنش خاصی نشان نداد و واقعاً این لایحه را دوست نداشت. اما پس از تصویب این پیشنهاد در لایحه جدید کمک های خارجی از این قانون استقبال کرد.

طبق این قانون جدید، ByteDance حداکثر یک سال فرصت دارد تا فروش TikTok را تکمیل کند. در متن این پیشنهاد آمده است که این شرکت 9 ماه فرصت دارد تا ابتدا پلتفرم خود را بفروشد و اگر به زمان بیشتری برای تکمیل قرارداد نیاز داشته باشد، دستور اجرایی رئیس جمهور می تواند سه ماه دیگر به شرکت فرصت دهد.

اگر لایحه کمک های خارجی در سنا تصویب شود، در مرحله بعدی به میز رئیس جمهور خواهد رفت. «جو بایدن» پیشتر اعلام کرده بود در صورت تصویب لایحه ای را برای تعیین وضعیت تیک توک امضا خواهد کرد. در نهایت باید دید تکلیف این شبکه اجتماعی محبوب در آمریکا چه خواهد بود.