صنعت بازی در دهه گذشته به شدت رشد کرده است، هر روز که می­گذرد گرافیک آنها بهتر می­شود و هر سال کنسول­های جدیدی منتشر می­شوند. به همین دلیل، بسیاری از گیمرها ساعت­ها بدون وقفه بازی می­کنند تا نمرات بالا را کسب کنند، بنابراین برای به­دست آوردن بهترین تجربه در حین انجام این کار، باید در یک موقعیت راحت بنشینید.

دلایلی که نشان­ دهنده اهمیت خرید صندلی گیمینگ است

صندلی بازی یک محصول ارگونومیک بوده که به­طور خاص برای گیمرها طراحی شده است و با پشتیبانی از کمر، مانع بروز کمردردهای بد و فشارهای عضلانی می­شود و همچنین مزایای زیادی را به شما ارائه می­دهد که تجربه بازی را به سطح جدیدی می­رساند.

ناگفته نماند که این امکان را برای شما فراهم می­کند تا ساعت­های طولانی بدون اذیت­شدن بنشینید. اگر از خود می­پرسید که چرا خرید صندلی گیمینگ مهم است؟ در ادامه مزایایی را مشاهده خواهید کرد که اهمیت استفاده از این محصول را ثابت می­کند.

اولین دلیل اصلی خرید صندلی گیمینگ راحتی آن است

ساعت ­ها نشستن در مقابل کامپیوتر برای بسیاری از مردم به یک روش زندگی تبدیل شده، اما زمانی که بیشتر وقت خود را صرف بازی می­کنید، شکی نیست که درد و رنج ناشی از نشستن طولانی­مدت در یک وضعیت را تجربه خواهید کرد.

اگر در حین بازی از پاهای خواب ­رفته، کمردرد یا ایجاد صدا در گردن خود خسته شده­اید، امکان دارد یک صندلی راحت دقیقا همان چیزی باشد که پزشک دستور استفاده از آن را به شما داده است.

از همین رو یکی از راه­های مبارزه با این وضعیت، خرید صندلی گیمینگ است. صندلی­های بازی برای پشتیبانی و راحتی کاربران طراحی شده ­اند و می­توانند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کنند. طراحی ارگونومیک این محصولات افراد را تشویق می­کند که صاف بنشینند و تکیه­گاه کمر نیز باعث کاهش فشار روی این ناحیه می­شود.

خرید صندلی گیمینگ می­تواند خستگی را کاهش دهد

صندلی­های بازی به­ گونه­ای طراحی شده­اند که خستگی را به حداقل برسانند و از کمر و گردن شما پشتیبانی کنند. چه برای یک ساعت یا 8 ساعت به­طور متوالی بازی کنید، این محصول موقعیتی را فراهم می­کند تا راحت باشید و روی کارتان متمرکز شوید.

خم­ شدن بر روی میز در زمان بازی باعث کمردرد می­شود که به مرور زمان می­تواند علتی برای ناتوانی ناشی از کار باشد. صندلی­های بازی چندین ویژگی مثبت را برای پیشگیری از این مشکل ارائه می­دهند تا وضعیت بدنی مناسب را به­خوبی ارتقا دهند.

صندلی ­های گیمینگ انعطاف­ پذیر و قابل­تنظیم هستند

یکی از مهم­ترین مزایای صندلی­های بازی این است که کاملا قابل تنظیم هستند و به شما امکان می­دهند به­راحتی دراز بکشید، بچرخید و حرکت کنید. این موضوع باعث می­شود تا این تجهیزات نسبت به حرکات بدن واکنش نشان دهند و شما را قادر می­سازد بدن خود را بدون فشار یا مقاومت، در وضعیت مناسبی قرار دهید.

بر همین اساس صندلی گیمینگ قابل تنظیم به کاربر این امکان را می­دهد که هنگام نشستن به اطراف حرکت کند و نوع سالم­تری از بازی را تجربه کنند. از همین رو برخی از این محصولات به­خوبی قابلیت­های زیر را ارائه می­دهند.

بالشتک­های صندلی گیمینگ

به ­طور کلی بسیاری از صندلی­های بازی دارای بالش­های گردنی و کمری هستند که راحتی شما را در هنگام بازی بهبود می­بخشد. چنین بالش­های ارگونومیک را می­توان بسته به ترجیحات شما به­ راحتی جدا یا متصل کرد.

از طرفی ارتفاع بالشتک­های مختلف کمر را نیز می­توان به­راحتی بالا یا پایین برد. با این کار راحت‌تر می‌توانید قسمت خاصی از کمر خود را بر روی بالش قرار دهید تا با انحنای طبیعی ستون فقرات مطابقت داشته باشد.

پشتی قابل تنظیم

این محصولات دارای قطعات متحرکی هستند که این امکان را برای شما فراهم می­کند تا پشتی را برای حداکثر پشتیبانی بخوابانید. درواقع، برخی از مدل­ها تکیه­گاهی دارند که می­تواند تا 180 درجه خم شود و با استفاده از چنین قطعاتی می­توانید پشتی را براساس ترجیح و راحتی خود، آنها را تنظیم کنید.

درحالی­که گیمرها نیاز به نشستن روی یک صندلی عمودی دارند، اما برای بازی به مدت طولانی، این قابلیت به شما اجازه می­دهد تا کمی به بدن خود استراحت دهید. به­طور کلی توصیه می­شود از یک صندلی گیمینگ استفاده کنید که کمی خمیده باشد تا فشار و استرس زیادی به کمر وارد نشود.

دسته ­های صندلی گیمینگ

درحالی­که برخی از صندلی­های بازی ممکن است دارای دسته­های قابل تنظیم نباشند اما اکثر آنها چندین گزینه برای جابه­جایی این قسمت به روش­های مختلف دارند. چنین مدل­هایی این امکان را برای شما فراهم می­کند که عمق، ارتفاع و زاویه تکیه­گاه را به­خوبی تنظیم کنید.

درواقع، تحقیقاتی در خصوص تعیین زاویه مناسب انجام شد تا نشان دهد که در چه حالتی فشار کمتری به کمر وارد می­شود. یک محقق کانادایی، این تحقیق را با استفاده از اسکن MRI از گیمرهایی که در زوایای مختلف نشسته بودند، انجام داد و مشخص شد که راحت­ترین زاویه برای بازی 135 درجه است زیرا حداکثر پشتیبانی را به شما ارائه می­دهد.

خرید صندلی گیمینگ بادوام یک سرمایه ­گذاری هوشمندانه است

پایداری و دوام صندلی­های بازی نیز یکی دیگر از ویژگی­های این محصولات به­شمار می­رود. این تجهیزات برای ارائه یک راه­حل امن و ثابت به­منظور نشستن طراحی شده­اند و ایمنی شما را در طول بازی با مدت زمان زیاد، تضمین می­کنند.

استفاده از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم در عین اینکه استحکام بالایی دارند، می­توانند بارهای سنگین تا بیش از 100 کیلوگرم را تحمل کنند. ناگفته نماند، این مواد کاملا سبک هستند و حرکت در حین بازی را برای شما آسان­تر می­کند.

فاصله بین 2 محور نیز از ماده­ای بادوام و محکم ساخته شده که وزن را به­طور مساوی تقسیم می­کند. ازآنجایی­که غلتک­ها از لاستیک باکیفیت ساخته می­شوند، می­توان از آنها برای مدت طولانی بدون فرسودگی بر روی سطوح مختلف استفاده کرد. در ضمن نیازی به گفتن این نکته نیست که چنین غلتکی برای حمل بارهای سنگین مناسب است.

روکش بیرونی صندلی ­های بازی می­تواند از مواد مختلفی ساخته شود که راحتی شما را به سطح بالاتری برساند. به­عنوان مثال، برخی از صندلی­های بازی را از چرم PU می­سازند. این یک ماده معمولا دارای سه لایه مختلف است که قسمت اول از پنبه، بخش دوم از چرم خالص و لایه رویی از پلی­اورتان ساخته می­شود.

نکات مهمی که باید برای خرید صندلی گیمینگ در نظر بگیرید

با توجه به اینکه گیمرها اهمیت وضعیت بدنی و راحتی در زمان بازی را درک کرده‌اند، خرید صندلی بازی نیز مورد استقبال بسیاری از این افراد قرار گرفته است. این تجهیزات بالاترین سطح پشتیبانی و راحتی را ارائه می­دهند و خطرات سلامتی در طولانی­مدت را کاهش خواهند داد.

همچنین شما میتوانید از طریق بررسی مقاله صندلی گیمینگ چیست؟ اطلاعات خود را در مورد این محصول گیمینگ تکمیل نمایید.

برای خرید صندلی گیمینگ به فرم بدن و چیزی که نیاز دارید توجه کنید

درک نیازهای فیزیکی می­تواند به شما کمک کند راحت­ترین صندلی را برای بازی انتخاب کنید. اینکه کدام جنبه از محصول برای شما مفیدتر است، به شکل بدن و وضعیت آن بستگی دارد.

می­توانید با اندازه ­گیری قد و وزن یا با در اختیار داشتن شاخص توده بدنی یک مدل مناسب برای خود پیدا کنید. برای مثال، اگر مبتلا به کمردرد هستید یا نیم­تنه بلندی دارید، ضروری است برای خرید صندلی گیمینگ، مدلی را بخرید که از وضعیت بدن شما پشتیبانی کرده و خواسته‌های فردی شما را برآورده کند.

صندلی­های سبک مسابقه ­ای

می‌توانید صندلی‌هایی داشته باشید که از نظر ظاهر و ارگونومی شبیه به صندلی اتومبیل‌های مسابقه‌ای طراحی شده‌اند. به این ترتیب، آن‌ها با ویژگی‌هایی مانند پشتی بلند و تنظیمات پشتیبانی کمری طراحی می­شوند تا بهترین تجربه ممکن را در هنگام نشستن طولانی‌مدت به گیمرها ارائه دهند.

صندلی­ با سبک اجرایی

گیمرهای قدیمی که روی یک صندلی شبیه به صندلی اداری می­نشینند، می­توانند از طراحی ارگونومیک آن بهره­مند شوند. پشتی بلند، تکیه­گاه کمر و سر همگی با هم کار می­کنند تا این سبک از محصولات، فوق­العاده راحت باشند.

قیمت  صندلی گیمینگ

از زمانی که شرکت­ها و برندهای مختلفی در زمینه تولید صندلی­های بازی ارگونومیک فعالیت می­کنند، قیمت­های متنوعی از این محصولات قابل مشاهده است. درحالی­که قیمت این تجهیزات به ویژگی­هایی که ارائه می­دهند بستگی دارد، اما می­توان صندلی گیمینگ ارزان و مقرون­به­صرفه­ای را پیدا کرد که قابلیت­های خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

با صرف مبلغی معقول، می­توانید یک صندلی بازی با کیفیت بالا که ویژگی های مطلوب و طراحی شیک باشد را تهیه کنید. البته به این مسئله توجه کنید که خرید صندلی گیمینگ ممتاز قطعا ارزش سرمایه ­گذاری را دارد.

همچنین یک صندلی بازی هزینه نگهداری پایینی دارد و به­علاوه اینکه از مواد بسیار بادوام ساخته شده است و نیازی به تعویض منظم ندارد. از همین رو تعدادی از بهترین مدل­ها با رنج قیمتی مناسب را در ادامه بررسی می­کنیم.

آشنایی با 3 برند معروف صندلی گیمینگ

در دهه­ های اخیر با گسترش صنعت بازی و استقبال بسیار خوبی که از سوی کاربران برای محصولات تخصصی در این حوزه وجود داشته است، برندهای متنوع سعی در تولید صندلی­های گیمینگ با کیفیت بالا و متناسب با ارگونومی گیمرها کرده­اند که تعدادی از تولیدکنندگان مطرح و معتبر به شرح زیر است.

برند ردراگون (Redragon)

ردراگون از برندهای شناخته ­شده در زمینه تولید تجهیزات مختلف گیمینگ به­ شمار می­رود و یکی از محصولات خوبی که این شرکت به متقاضیان عرضه می­کند صندلی گیمینگ ردراگون در مدل­ها و قیمت­های متنوع بوده که تعدادی از آنها شامل موارد زیر است.

صندلی گیمینگ ردراگون مدل Spider queen c602

این مدل به ­عنوان یکی از محصولات باکیفیت برند ردراگون شناخته می­شود که از نظر قیمت نیز درحال­ حاضر در رده محصولاتی با رنج قیمتی زیر 15 میلیون تومان قرار دارد. که انتخاب مناسبی برای گیمر ها میباشد.

قابلیت­های این مدل شامل امکان تنظیم نشیمن، پشتی و ارتفاع صندلی است. از همین رو امکانات مناسبی را در اختیار کسانی قرار می­دهد که ساعت­های زیادی را صرف نشستن برای بازی یا کار با کامپیوتر می­کنند.

برند کولر مستر (Cooler Master)

کولر مستر نام یکی از برندهای آسیای شرقی است که فعالیت خود را از سال 1992 آغاز کرده است و درحال­حاضر به­عنوان یکی از شرکت­های مطرح در زمینه تولید محصولات گیمینگ در سطح دنیا شناخته می­شود.

به ­طور کلی این برند سعی دارد تا با ساخت محصولاتی متناسب با خواسته­ها و نظرات شخصی کاربران در راستای برطرف­کردن نیاز گیمرها حرکت کند. از همین رو صندلی گیمینگ کولر مستر یکی از تولیدات هوشمندانه و ارزشمند این شرکت بوده که از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

صندلی گیمینگ کولر مستر مدل CALIBER X1

اگر به دنبال خرید صندلی گیمینگ کولر مستر با رنج قیمتی مناسب هستید، مدل X1 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما می­توانید با کمک این محصول بدون هیچ­گونه احساس خستگی از ساعت­های طولانی برای انجام یک بازی هیجان ­انگیز لذت ببرید.

صندلی گیمینگ Cooler Master CALIBER R2 CMI-GCR2-2019G

این مدل نیز یکی دیگر از پرچمداران برند کولر مستر محسوب می­شود که در سری کالیبر قرار دارد و می­توانید برای خرید صندلی گیمینگ آن را انتخاب کنید. وزن مدل R2 CALIBER در حدود 21 کیلوگرم است و می­توان به­راحتی آن را جابه­جا کرد. فومی که در ساخت این محصول به­کار رفته به­خوبی قابلیت برگشت به حالت اولیه را دارد.

انعطاف­پذیری، دوام بالا، قابلیت چرخش و بازشدن تا 180 درجه از دیگر ویژگی­هایی است که می­توان برای این محصول ارزشمند و باکیفیت از برند کولرمستر عنوان کرد. با در نظر گرفتن این موارد قیمت این صندلی برای شما مقرون­به­صرفه خواهد بود.

برند یوریکا (EUREKA)

برند یوریکا به­ عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه ساخت صندلی­های بازی ارگونومیک است که براساس یک اصل ساده و کلی با عنوان اینکه بدن انسان برای حرکت طراحی شده، کار خود را آغاز کرد.

از همین رو می­توان انتظار داشت که صندلی گیمینگ یوریکا از کارایی و قابلیت­های مناسبی به­منظور پشتیبانی از وضعیت بدن گیمرها طراحی و ساخته شود. تعدادی از مدل­ها با قیمت مناسب و اقتصادی از این برند عبارت­اند از:

  • صندلی گیمینگ یوریکا مدل ONEX-FX8: پشتیبانی مناسب از کمر و گردن، روکش چرمی PVC، دسته­هایی با قابلیت تنظیم، زاویه تکیه­گاه تا 135 درجه و طراحی زیبا از سری ویژگی­های این مدل از صندلی بازی یوریکا محسوب می­شود.

فروشگاه جهان بازار؛ انتخابی مناسب برای خرید صندلی گیمینگ

چنانچه به ­دنبال خرید  صندلی گیمینگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، فروشگاه جهان بازار بهترین مدل­ها از برندهای مطرح جهان را برای شما فراهم می­کند، در کنار قیمت مناسب می­توانید از خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره­مند شوید.

به این پست امتیاز بدید