اگر قصد لپ تاپ بخر و با مراجعه به سایت ها یا فروشگاه های مرجع در این منطقه متوجه می شوید که در حال حاضر برای خرید لپ تاپ باید هزینه زیادی پرداخت کنید و جزو کالاهای مقرون به صرفه نیست تا زمانی که به سراغ خرید یک مدل بهتر بروید. به زمان !

اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، بهتر است در همان ابتدا لپ تاپی بخرید که از نظر سخت افزاری ویژگی های خوبی داشته باشد و شبیه چیزی باشد که قصد خرید آن را دارید.

برای خرید ایده آل باید از اشتباهات رایج در این زمینه اجتناب کنید. موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید…

هنگام خرید لپ تاپ از چه نکاتی پرهیز کنیم؟

در زیر مهم ترین نکاتی را که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن ها توجه کنید را فهرست کرده ایم. اگر قصد انتخاب خوبی دارید و لپ تاپ شما برای مدت طولانی همراه خوبی برای شما خواهد بود، حتما این نکات را رعایت کنید.

1. انتخاب نکردن لپ تاپ با اندازه و وزن نامناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد اندازه و وزن لپ تاپ است. به خاطر داشته باشید که هر چه اندازه لپ تاپ شما بزرگتر باشد، سنگین تر خواهد بود!

وزن سنگین تر لپ تاپ نیز می تواند حرکت را دشوار کند. بهترین سایز برای لپ تاپ 15.6 اینچی این است که صفحه نمایش مناسب و ایده آل برای کار داشته باشد و وزن مناسبی نیز داشته باشد.

بیشتر ببینید: لپ تاپ 15 اینچی

2. عدم رعایت مشخصات سخت افزاری

یکی از مهم ترین نکات در خرید لپ تاپ، توجه به قطعات سخت افزاری آن است! اگر لپ تاپ شما از نظر سخت افزاری امکانات لازم را ندارد قطعا استفاده از آن بی فایده است! زیرا نمی تواند وظایف شما را کامل کند.

بنابراین توجه به مشخصات فنی لپ تاپ از جمله پردازنده، رم، کارت گرافیک و حافظه داخلی بسیار مهم است. اگر قصد اجرای برنامه ها یا بازی های سنگین را دارید، بهتر است لپ تاپ های قدرتمندتری مانند لپ تاپ بازی من دارم میروم

3. به کیفیت صفحه نمایش توجه نمی کند

علاوه بر ابعاد لپ تاپ باید به کیفیت صفحه نمایش هم توجه کرد!

صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مهم ترین عوامل در تجربه کاربری است. برای اینکه بتوانید از لپ تاپ خود بهتر استفاده کنید باید به ویژگی هایی مانند وضوح، کیفیت رنگ و زاویه دید صفحه نمایش توجه کنید! به خصوص اگر جزو افرادی هستید که مدام به صفحه نمایش نگاه می کنند، مانند فروشندگان یا افرادی که قصد خرید لپ تاپ برای کارهای طراحی و … را دارند.

4. به عمر باتری اهمیتی نمی دهد

عمر باتری یکی از مسائلی است که به طور مستقیم بر عملکرد لپ تاپ شما تأثیر می گذارد. فرض کنید مدام در حال سفر یا جابجایی به نقاط مختلف شهر هستید و به پریز برق دسترسی ندارید، اما باید از لپ تاپ خود استفاده کنید!

اینجاست که عمر باتری مهم می شود! اگر لپ‌تاپی با عمر باتری کوتاه انتخاب می‌کنید، ممکن است نیاز به شارژ مکرر آن داشته باشید، که در صورت محدود بودن دسترسی به پریزهای برق می‌تواند مشکل ساز شود. پس حتما به نکاتی مانند عمر باتری، ظرفیت باتری و زمان شارژ دستگاه توجه کنید.

5. عدم توجه به قابلیت ارتقا

برخی از افراد با این هدف که بتوانند در آینده سخت افزار خود را ارتقا دهند، لپ تاپ می خرند! اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و فکر می کنید در آینده می خواهید لپ تاپ خود را از نظر سخت افزاری ارتقا دهید، باید به این موضوع توجه کنید. اگر قصد دارید قطعاتی مانند رم یا حافظه داخلی را ارتقا دهید، مطمئن شوید لپ تاپی که انتخاب می کنید این قابلیت را دارد.

6. ورودی ها و پورت ها را نادیده بگیرید

پورت های لپ تاپ هم جزو قطعات مهم آن هستند! بنابراین مطمئن شوید لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید دارای ورودی‌ها و پورت‌های مورد نیاز است، از جمله USB، HDMI، کارت‌خوان و سایر پورت‌هایی که ممکن است در استفاده روزانه‌تان به آن نیاز داشته باشید.

شاید بخواهید بدانید: شرایط و ضوابط خرید لپ تاپ

7. عدم توجه به کیفیت ساخت و طراحی

اگر جزو افراد حساس هستید، علاوه بر هر چیزی که در انتخاب لپ تاپ باید رعایت کنید، به کیفیت ساخت و طراحی آن نیز توجه کنید. از جنس قاب گرفته تا صفحه کلید و تاچ پد، بررسی کنید که آیا مورد علاقه شماست یا خیر! انتخاب لپ تاپ با کیفیت ساخت بالا و طراحی جذاب باعث بهبود تجربه کاربری می شود!

8. عدم تایید امکانات ارتباطی

در دنیای امروز، وسایل ارتباطی روی لپ تاپ مهم است. بنابراین ویژگی هایی مانند وای فای، بلوتوث و وب کم را نادیده نگیرید! اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ اتصال کافی برای نیازهای شما دارد.

9. عدم مطالعه نظرات و نقدها

قبل از خرید لپ تاپ، بهتر است نظرات و بررسی های مدل ها و برندهای مختلف را مطالعه کنید. این بررسی ها می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های بهتر و مطمئن تری داشته باشید و از خریدهای اشتباه جلوگیری کنید.

شاید بخواهید بدانید: گارانتی لپ تاپ ایسوس چیست؟

10. بدون مقایسه قیمت

هنگام خرید لپ تاپ، قیمت یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری است. بهتر است قیمت را بین مدل ها و برندهای مختلف مقایسه کنید. اما به خاطر داشته باشید که ارزان ترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست و برای انتخاب خوب باید تعادل بین کیفیت و قیمت را در نظر بگیرید.

در خاتمه باید گفت…

در این مقاله سعی کرده ایم در مورد اشتباهات رایجی که برخی افراد هنگام خرید لپ تاپ با آن مواجه می شوند صحبت کنیم. اگر قصد خرید یک لپ تاپ ایده آل را دارید، حتما به این نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را با خود به خانه ببرید. امیدواریم مقاله ذکر شده برای شما مفید واقع شود و با کمک آن بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.