گفته می شود که ویژگی های جدید هوش مصنوعی اپل در آیفون 15 و 15 پلاس وجود ندارد. چون رم کافی ندارند.

اپل در رویداد WWDC از مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی جدید برای آیفون موسوم به Apple Intelligence رونمایی کرد. اکنون به نظر می رسد که تنها دارندگان آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس از این ویژگی ها بهره مند خواهند شد.

مارک گارمنیکی از افشاگران معروف دلیل بی بهره بودن آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از هوش اپل را فاش کرده است. آلمانی معتقد است که دلیل اصلی این امر به قدرت پردازش عصبی پردازنده مربوط نمی شود. بیشتر به میزان رم بستگی دارد.

اپل اعلام کرده است که برای پیاده سازی بومی ویژگی های هوش مصنوعی آیفون به حداقل 8 گیگابایت رم نیاز است. در حالی که مدل های غیر پرو آیفون 15 تنها 6 گیگابایت رم دارند.

گارمن اضافه کرد که غول فناوری کوپرتینویی در حال افزایش میزان رم در مدل های معمولی آیفون 16 به 8 گیگابایت برای پشتیبانی از ویژگی های هوشمند اپل است. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت که تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۶ از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل پشتیبانی کنند.

رئیس هوش مصنوعی اپل گفت: «شما می توانید هوش اپل را بر روی مدل های قدیمی آیفون اجرا کنید. اما آنقدر کند عمل می کند که تقریباً بی فایده است.”

انتظار می رود اپل راهی برای فعال کردن قابلیت های هوش مصنوعی اپل در گوشی های مجهز به رم 6 گیگابایتی ارائه دهد. در این صورت میلیون ها کاربر به این ویژگی ها دسترسی خواهند داشت.